اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور:

افزایش تجارت بین‌المللی در گرو گسترش خطوط ریلی است

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: افزایش تجارت ‌بین‌المللی و حمل و نقل بین‌المللی در گرو گسترش خطوط ریلی است.

افزایش تجارت بین‌المللی در گرو گسترش خطوط ریلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالعلی صاحب‌محمدی ظهر امروز در یازدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه با اشاره به اینکه این‌گونه اجلاس‌ها گام مهمی در ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های کشورهای منطقه است، اظهار کرد: منطقه‌ خاورمیانه پل ارتباطی اروپا و آسیا است و مجاورت این منطقه با مناطق در حال رشد مانند جنوب آسیا، آفریقای شرقی، اروپا، کشورهای مشترک‌المنافع نوعی مزیت است که زمینه‌های رشد تجارت حمل و نقل و همکاری بیشتر میان کشورهای عضوUIC  را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همکاری و حمایت کشورهای عضو می‌تواند، تحولات چشم‌گیری در زمینه حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه ایجاد کند، تأکید کرد: امیدواریم تصمیمات در اجلاس امروز نتایج و دستاوردهایی مثبت برای راه‌آهن‌های منطقه به همراه داشته و افق تازه‌ای در گسترش مناسبات و همکاری‌های دو جانبه میان اعضا بگشاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور با بیان اینکه همکاری‌های خطوط ریلی سبب افزایش تجارت و حمل و نقل می‌شود، ادامه داد: تمام کشورهای منطقه تلاش ویژه‌ای برای گسترش شبکه‌های ریلی در دست اقدام دارند، بنابراین می‌توانیم دهه جاری را دهه توسعه شبکه ریلی بدانیم.

وی اضافه کرد: تقویت بخش آموزش و پژوهش فعالیت‌های ریلی ضروری است و در این زمینه نیازمند همکاری و حمایت مسئولان راه‌آهن، اعضای مجمع منطقه‌ی خاورمیانه و حمایت‌های UIC شاهد گسترش ارتباطات میان راه‌آهن‌های خاورمیانه هستیم.

صاحب‌محمدی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از تجارب بین‌المللی و کارشناسان خاورمیانه در عرصه‌های ترانزیت و حمل و نقل ریلی شاهد پیشرفت روزافزونی باشیم.

انتهای پیام/23012/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول