اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمان:

کرمان 6,5 درصد ارزش افزوده کشاورزی ایران را داراست

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان 29,1 درصد ارزش افزوده بخش‌های مختلف اقتصادی استان کرمان و 6,5 درصد ارزش افزوده ایران را به خود اختصاص داده است.

کرمان 6,5 درصد ارزش افزوده کشاورزی ایران را داراست

حسین حکمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از مجموع جمعیت شاغل در استان کرمان 28,04 درصد در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که این نشان‌دهنده اهمیت ویژه کشاورزی در این خطه پهناور است.

وی تصریح کرد: تأمین غذا و امنیت غذایی، خودکفایی در تولید محصولات اساسی، توسعه صادرات و محصولات کشاورزی و حفاظت از منابع طبیعی از مسئولیت‌های مهم بخش کشاورزی در تحقق اهداف توسعه ایران به شمار می‌آید.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی استان کرمان سعی شده است با اصلاح زیرساخت‌ها و انجام اقدامات زیربنایی و فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت بهره‌برداران بخش کشاورزی و رفع موانع و مشکلات قدم‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به خشکسالی‌های متوالی در چند سال اخیر گفت: کاهش شدید بارندگی‌ها و میزان آبی ضربه‌هایی را بر پیکره کشاورزی وارد کرده است اما با اقدامات به جا و به موقع اخیر شاهد پیشرفت‌های بسیار خوب در تمام زمینه‌های بخش کشاورزی بودیم.

حکمتی تصریح کرد: انار، سیرجان و رفسنجان از بزرگ‌ترین منابع پسته در جهان هستند، پسته اکبری به عنوان مرغوب‌ترین پسته و بازار پسند محصول شهرستان انار است، مرغوب‌ترین خرمای جهان و بزرگ‌ترین منابع خرمای ایران در بم یافت می‌شود و جیرفت نیز از بهترین کانون‌های تولید مرکبات در ایران است.

وی افزود: پسته، گردو، سیب درختی، عسل، زیره، گل‌محمدی و گلاب، خرما، مرکبات، محصولات جالیزی، پنبه و ذرت از سایر محصولات کشاورزی مهم استان کرمان است و بیش از یک چهارم باغ‌های ایران در استان کرمان قرار دارد.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: تنوع آب و هوایی استان کرمان به دلیل شرایط خاص اقلیمی در خور توجه است و در نتیجه این شرایط اقلیمی در نواحی شمال، شمال‌غربی آب و هوا خشک در جنوب و جنوب‌شرقی گرم و مرطوب و در جنوب‌غربی و مرکز سرد و کوهستانی است که این تنوع اقلیمی ظرفیت‌های بسیار خوبی را در اختیار کشاورزان استان کرمان قرار داده است.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول