اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

انتخابات ایران کاملا قانونی اجرا می‌شود

امام جمعه موقت ارومیه گفت: انتخابات ایران در فضا و شرایط کاملا قانونی اجرا می‌شود.

انتخابات ایران کاملا قانونی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمد فخری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: خداوند متعال با قدرت و اراده خود بشر را آفرید و پیامبران الهی و امام معصوم برای هدایت و راهنمایی بشر آمده‌اند.

وی افزود: در مسائل اعتقادی اولین مسئله معتقد بودن به خداوند است و از طرف خداوند 104 کتاب نازل شده است که قرآن کامل‌ترین آن است.

فخری با اشاره به اینکه مجتهد نیز به عنوان نایب امام معصوم است، اذعان داشت: اگر شرایط مناسب باشد باید این مجتهد تشکیل حکومت دهد.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به رحلت امام خمینی (ره)، ابراز داشت: انقلاب در 15 خرداد سال 41 به طور رسمی شروع شد و رحلت امام به خواست الهی به 15 خرداد نزدیک است.

وی افزود: امام مجتهد جامع‌الشرایط، انسان فداکار و مجاهد بود که عالم را با نور خود منور کرد و انقلاب اسلامی یادگار امام است.

فخری به وظیفه مسلمانان اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید باقی‌الصالحات امام را از یاد نبرند و همان طوری که پیامبر می‌فرماید: «هر کس سنت حسنه‌ای قرار دهد و از آن نیز جماعتی بهره‌مند شوند ثواب آن تا زمان بهره‌مندی به آن فرد می‌رسد» و تا زمانی که این انقلاب برقرار است امام نیز از این حرکت خیر می‌برد.

امام جمعه موقت ارومیه در خطبه دوم با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، تصریح کرد: شکی نیست انسان به عنوان اشرف مخلوقات این عالم خلق شده و یکی از زیبایی‌های خلقت انسان مسئله احساس مسئولیت و تعهد در زندگی بوده که خداوند این مسئولیت را در تمام مخلوقات قرار داده ولی احساس مسئولیت انسان در مرتبه اعلا قرار داده شده است.

فخری افزود: هفته آینده سالروز رحلت امامی را در پیش داریم که احساس مسئولیت کرده و آنچه را که ما شاهد آن هستیم یادگار و حرکت‌های این امام بزرگوار است و انقلاب اسلامی در هیچ جای دنیا بی نام امام شناخته شده نیست و انقلاب به نام امام است که در مقابل استکبار جهانی بدون ترس ایستاد و این نشانگر قدرت و احساس مسئولیت امام است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام، راه امام را به روشنی پیش بردند و استمرار راه امام همان استمرار راه معصومین و راه پیامبران خدا است.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به اینکه کشور فضای انتخاباتی به خود گرفته، اعلام کرد: انتخابات در مبنای فکری امام یک حقیقت بود و امام از همان شروع انقلاب به نظر مردم تکیه داشته و در همین زمینه فرمودند: « در امر انتخابات میزان رای مردم است».

وی به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به مشارکت مردم و مشارکت حداکثری اشاره کردند و مردم باید به سلیقه خود و براساس آنچه در قانون آمده عمل کنند.

فخری افزود: انسان در زندگی انتخابگر و صاحب اختیار است و همان طوری که در قرآن آمده انسان راه معنویت و ایمان و یا راه ناشایست را انتخاب می‌کند و ما در مکتب تشیع باید به گونه‌ای عمل کنیم که در مسئله اختیار راه صحیح را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/61001/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول