اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

شرکت در انتخابات بر تمام ایرانیان واجب عینی است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: شرکت در انتخابات بر تمام ایرانیان واجب عینی است، زیرا اقتدار و عزت ایران بستگی به حضور گسترده مردم دارد.

شرکت در انتخابات بر تمام ایرانیان واجب عینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ، حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شاهین‌دژ در خطبه اول، اظهار داشت: 14 خرداد سالروز رحلت پیغمبر گونه امام امت است و ایشان کسی بود که توانست از زمان طلبگی تا آخرین روزهای عمر شریفشان در مقابل طاغوت و استکبار جهانی بایستد.

وی افزود: امام امت آن شخصی بود که پدرش نیز مرحوم شهید مصطفی خمینی در بین قم و اراک آن زمان مزدوران پهلوی با تیر مستقیم شهیدش کردند و این‌ها خانوادگی انقلابی بودند و در مقابل طاغوت و زورگویان ایستادگی می‌کردند.

باقری اذعان داشت: امام امت نیز درس از پدر بزرگوارش گرفته بود که روحیه استکبار ستیزی داشت و توانست در مقابل رژیم طاغوت و استکبار جهانی ایستادگی کند.

وی به بحث کاپیتولاسیون اشاره کرد و تصریح کرد: بحث کاپیتولاسیون در ایران پیروزی و قدرت برای آمریکا و شکست و ننگ برای ایرانیان بود و نخستین کسی که به این موضوع اعتراض کرد، حضرت امام بود که کاپیتولاسیون را به عنوان یک طرح صهیونیستی و آمریکایی حساب و افشا کرد.

باقری افزود: امام بود که توانست در عرض 15 سال تبعید با اهداف عالی نظام که فرمایشات گهربار پیغمبر اسلام و ائمه اطهار به جامعه جهانی اطلاع رسانی کند.

وی تصریح کرد: ایشان به وسیله نوار صوتی، مقاله، بروشورهای تبلیغاتی و نامه‌های محرمانه توانست بعد از 15 سال تبعید نظام و انقلاب را به وجود آورده و انقلاب را به نام انقلاب اسلامی پایه‌گذاری کند.

امام جمعه شاهین‌دژ اذعان داشت: امید است با مراسمات گسترده و حضور گسترده در مرقد شریف امام، ذره‌ای از زحماتی که برای ایران کشیده‌اند جبران کرده و عرض ادبی خدمت ایشان داشته باشیم.

باقری در خطبه دوم با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات تصریح کرد: شرکت در انتخابات برای تمامی ایرانیان واجب عینی است، چون شخصیت، اقتدار و عزت ما بستگی به حضور مردم دارد و آن‌هایی که در ایران اسلامی هستند و قلبشان برای ایران اسلامی می‌تپد باید در پای صندوق‌های رای حاضر شده و رای خود را بیندازند.

وی به انتخاب اصلح و غیر اصلح اشاره کرد و گفت: انشاالله که انتخاب غیر اصلح نداریم چون این کاندیداها از فیلترهای شورای نگهبان خارج شده‌اند و همه اصلح هستند و مردم باید فرد اصلح‌تر را انتخاب کنند.

خطیب جمعه شاهین‌دژ برنامه‌های انتخاباتی تهیه شده در صدا و سیما را حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: الان همه کاندیداها در صدا و سیما برنامه دارند و اگر این روال پیش رود از هزینه‌های کلان کاسته شده و آن کاندیداهایی که می‌خواهند رئیس جمهور شوند کمتر وام دار احزاب، جناح‌ها و گروه‌ها می‌شوند، چرا که آن‌ها می‌خواهند رئیس جمهور را وام دار خود قرار دهند، امید است این‌ها عاقل شوند و روش صدا و سیما را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید کسی را انتخاب نکنند که امروز در صحبت‌هایش قلدر ﻣﺄبانه بود و فردا نیز می‌خواهد قلدر ﻣﺄبانه خدمت کند و مردم را برده خود قرار دهد، اظهار داشت: انقلاب متعلق به آن‌ها نیست، بلکه متعلق به مردمی است که انقلاب کرده و شهید داده‌اند و 34 سال نیز از انقلابشان حمایت و پشتیبانی کرده‌اند و امروز نیز کسی را بر سر انقلاب خود می‌گذارند که مردمی بوده و با زبان نرم با آنان صحبت کند نه زبان قلدری و طاغوتی، چرا که مردم این‌ها را طرد خواهند کرد.

باقری در خاتمه به قیام 15 خرداد اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در رابطه با قیام 15 خرداد فرمودند «این 15 خردادها است که ما را بیدار می‌کند» و امید است با مراسمات باشکوه همانند ایام‌الله‌های دیگر اعم از روز جهانی قدس، 13 آبان و 16 آذر ، 15 خرداد را نیز گرامی داشته باشیم.

انتهای پیام/61001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول