اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی:

400 هزار ورزشکار روستایی سازمان یافته هستند

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته روستایی در فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی بیش از 400 هزار ورزشکار است.

400 هزار ورزشکار روستایی سازمان یافته هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا جعفری در مجمع سالیانه هیئت ورزش‌های روستایی و بومی، محلی استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل جزو استان‌های نمونه در حوزه ورزش روستایی است که با داشتن ظرفیت و موقعیت جغرافیایی همه ساله میزبان مسابقات ملی و منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد:‌ سیاستی که دولت دارد توزیع متعادل و بر پایه عدالت امکانات است که هر استان با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی که از شرایط خاصی برخوردار است نسبت به جذب امکانات و اعتبارات تلاش می‌کند و ما نیز مکلف هستیم بنا به ظرفیت مطلوب استانی توجهی جدی به توسعه همه‌جانبه آن مناطق داشته باشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: سعی داریم با توجه به فاصله‌ای که در جامعه شهری و روستایی به لحاظ امکانات وجود دارد، فرصت برابری را فراهم کنیم تا در حد وسع و توان به جامعه روستایی توجه و دقت نظر صورت بگیرد.

این مسئول با قدردانی از تلاش و همت رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی در اردبیل اضافه کرد: با جذب ورزشکاران روستایی و مهیا کردن امکانات و بسترهایی در حد وسع و توان باید فرصتی را فراهم کرد تا ورزش روستایی و بومی، محلی در حد مطلوب ارتقا یابد.

وی بیان کرد: ما انتظار داریم با هماهنگی ورزش و جوانان اقدامات به شکل اساسی صورت بگیرد تا همچنان رونق همه‌جانبه و تقویت خوب ورزش‌های بومی، محلی را شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی یادآور شد:‌ با توجه به اینکه مکلف هستیم برخی رشته‌ها را در حوزه ورزش روستایی رونق دهیم، بحث برگزاری جشنواره‌های استانی یکی از اولویت‌ها و ضروریت‌های اصلی است که در این باب تلاش می‌کنیم تا هر استان مطابق با ظرفیت خود و بر اساس تقویم سالانه این جشنواره‌ها را اجرایی و عملیاتی کند.

جعفری ادامه داد:‌ شاید به خودی خود ورزش‌های روستایی نتواند جذاب و پرطرفدار باشد ولی می‌تواند یک ابزار تمرینی خوب برای سایر رشته‌ها باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از اولویت‌های اساسی ما تدوین دایرةالمعارف ورزش‌های روستایی و بومی، محلی است که باید به صورت میدانی در این حوزه ورود پیدا کنیم.

جعفری افزود: با توجه به گستردگی حوزه ورزش در روستاها ما ملزم به برنامه‌ریزی در مورد ساماندهی رشته‌های ورزشی روستایی هستیم که می‌توان با یک حرکت مدون در این زمینه اقدام اساسی انجام داد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته روستایی در فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی بیش از 400 هزار ورزشکار است که ما در کنار جذب ورزشکاران جدید سعی داریم احیای بازی‌های بومی، محلی را نیز در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/62006/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول