اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی قم خبر داد

رقابت ورزشکاران در جشنواره بازی‌های بومی و محلی به میزبانی قم

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی قم از برگزاری جشنواره‌ای به مناسبت روز سوم خرداد در قم خبر داد.

رقابت ورزشکاران در جشنواره بازی‌های بومی و محلی به میزبانی قم

سید مهدی غیاثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم‌ اظهار کرد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی با حضور ورزشکاران روستایی از قم و استان‌های اصفهان و مرکزی روز جمعه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و میلاد حضرت علی (ع) در قم برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این جشنواره فرهنگی ورزشی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام علی (ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر به همت هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی و همچنین بخشداری سلفچگان در روستای قلعه‌چم برگزار می‌شود.

غیاثی با بیان اینکه این جشنواره روز جمعه سوم خرداد ماه در سالن ورزشی شهدای قلعه چم و زمین روباز ورزشی این روستا برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره ویژه آقایان و در سه رشته ورزشی برنامه‌ریزی شده است و ورزشکاران برتر با اهدای جوایز ارزنده تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به رشته‌هایی که ورزشکاران شرکت کننده در این جشنواره در آن به رقابت می‌پردازند، افزود: رشته‌های کشتی با شال، هفت‌سنگ و طناب‌کشی با حضور ورزشکارانی از شهرهای قم، شاهین شهر، دلیجان، محلات و روستای قلعه چم و جعفرآباد قم برگزار می‌شود و در پایان با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از آنها قدردانی خواهد شد.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی قم عنوان داشت: در قم نیز همانند سایر نقاط کشور ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی جالب توجهی وجود دارد که در گذشته یکی از مهمترین سرگرمی‌ها برای نوجوانان و جوانان و حتی افراد بزرگسال در ایام اوقات فراغت به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه امسال با امکانات و پیگیری بیشتر سعی می‌کنیم این رشته‌ها در قم به خصوص در مناطقی که بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده‌اند، بیشتر رشد پیدا کنند، افزود: این هیئت با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم، فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی و همچنین همکاری اداره‌های ورزش و جوانان بخش‌ها و شهرهای تابعه قم در سال جاری با اهتمام بیشتر پیگیر پیشرفت این ورزش‌ها است.

غیاثی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی فعالیت‌های ورزشی سال جدید بیان داشت: با توجه به پیگیری و علاقمندی که در فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی وجود دارد، سال خوبی را برای پیشرفت ورزش‌های سنتی در قم پیش‌بینی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با همکاری ادارات ورزش و جوانان در شهرهای تابعه به اهداف و برنامه‌هایی که در نهایت به توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی می‌انجامد، دست یابیم و امسال نیز این روند را ادامه دهیم.

انتهای پیام/78002/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول