اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

دولت آینده اختیارات پارلمان‌های محلی را افزایش دهد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: دولت آینده باید با تدبیر و احترام به حقوق شهروندان، وظایف و اختیارات پارلمان‌های محلی را افزایش دهد تا این مجموعه با فراغ بال بیشتر ارائه خدمات کند.

دولت آینده اختیارات پارلمان‌های محلی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل جواد زنجانی در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل اظهار داشت: جایگاه شورا در قانون اساسی بسیار رفیع و وسیع لحاظ شده است اما در قوانین اجرایی در سطح بسیار پایین اختیاراتی به شوراها تفویض شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اختیارات در بازنگری دوم قوانین در سال 82 خیلی کاهش یافته است به طوری که شوراها امروز در قواره هیئت مدیره شهرداری‌ها فعالیت کرده و تفویض اختیار برای آنها صورت گرفته است.

این عضو شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به دیدگاه‌های معمار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه در تجلی و تعالی جایگاه شوراها و انتظارات وسیع مردمی از این نهاد ضروری به نظر می‌رسد که قوه مقننه در اولین برنامه خود در توسعه اختیارات و وظایف این نهاد کمک‌کار پارلمان محلی و شوراها باشد.

زنجانی ضرورت بازنگری و تجدید نظر در حیطه مقررات و قوانین شوراها را یادآور شد و افزود: دولت منتخب آینده می‌تواند در راستای عمران شهری و روستایی از انرژی و ظرفیت این مجموعه عظیم به عنوان منتخب مردم بهترین بهره را ببرد و حتی نسبت به ارائه لایحه تفویضی و اصلاحی در قوانین شوراها اقدام ضروری و عاجل را به عمل آورد.

این مسئول تصریح کرد: همانطوری که عمده مشکل اقتصادی تصدی‌گری دولت است و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اقتصاد کم دخالت داده می‌شود برای عمران شهرها و حتی روستاها نیز باید از این سرمایه‌های بخش خصوصی بهتر استفاده شده و از این توانمندی شایسته استقبال صورت بگیرد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل وجود قوانین دست و پا‌گیر و خسته‌کننده را از گله‌مندی‌های شوراهای شهر و روستا توصیف کرد و اذعان داشت: البته شورای شهر اردبیل در دور سوم نهایت تلاش خود را در این راستا به کار گرفت ولی همچنان قوانین دست و پا‌گیر مانعی در راه رویکرد حقیقی شورای شهر و سرمایه‌گذاری‌ها شده که بهتر است در اصلاح قوانین و آیین‌نامه‌ها مجلس و دولت اهتمام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زنجانی در پایان سخنان خود  یادآور شد: با رفع این موانع می‌توان از این ظرفیت و امکانات عظیم در اشتغالزایی، عمران و آبادانی و افزایش در‌آمد مستمر برای شهرداری‌ها و عموم مردم بهترین بهره‌برداری را کرد.

انتهای پیام/62005/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول