اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

عدم اعتماد مردم موجب ناامنی می‌شود/ رقابت 810 نامزد شورای اسلامی شهرهای کردستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های دولتی باید در انتخابات بی‌طرف باشند، این کار را موجب جلب اعتماد مردم دانست و گفت: در صورت بی‌اعتمادی مردم به مجریان ناامنی تبدیل می‌شود.

عدم اعتماد مردم موجب ناامنی می‌شود/ رقابت 810 نامزد شورای اسلامی شهرهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان با بیان اینکه طبق قانون وزارت کشور متولی برگزاری انتخابات است اظهار کرد: اما در حقیقت برگزار کننده اصلی انتخابات مردم هستند.

وی با بیان اینکه دولت به عنوان مجری انتخابات شناخته می‌شود و با نتیجه کاری نخواهد داشت، مدیران را از طرفداری از نامزدی خاص برحذر داشت و گفت: با این کار اعتماد مردم نیز جلب خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، عدم وجود اعتماد را موجب ناامنی در کشور دانست و افزود: مجریان باید تلاش کنند با تشویق مردم نسبت به حضور در انتخابات موجبات افزایش امنیت ملی را در کشور فراهم کنند.

حسن‌زاده در ادامه به گزارشی از هیئت‌های اجرای انتخابات پرداخت و اظهار کرد: با ثبت‌نام 8 هزار و 44 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان 41 هیئت اجرایی برای بررسی صلاحیت آنها وارد عمل شدند.

وی با اشاره به انصراف 97 از نامزدها تا روز گذشته به آغاز بررسی صلاحیت‌ها از 28 فروردین ماه اشاره و تصریح کرد: اعلام نظر هیئت به معنای نظر نهایی نیست و هیئت مرکزی 11 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده در شهرهای استان را 810 نفر و به میزان 87.9 درصد اعلام و خاطر نشان کرد: تعداد افراد رد صلاحیت شده نیز 119 نفر به میزان 12.8 درصد بوده است.

حسن‌زاده تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده در روستاها را 6 هزار و 861 نفر به میزان 97 درصد آرا عنوان و تصریح کرد: در این راستا 162 نفر که 2.5 درصد آرا را شامل می‌شد رد صلاحیت شده‌اند.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 398 شعبه اخذ رأی در استان کردستان تعداد شعب ثابت را 865 و شعب سیار را 533 مورد ذکر کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به وجود یک هزار و 750 روستا در استان کردستان اظهار کرد: یک هزار و 335 روستا که 78 درصد کل روستاهای کردستان را شامل می‌شوند واجد شرایط رأی دادن هستند.

حسن‌زاده در خصوص سطح تحصیلات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مدرک تحصیلی 79 درصد از آنا را زیر دیپلم، هفت درصد دیپلم، 2 درصد فوق دیپلم، 9 درصد لیسانس، 2 درصد فوق لیسانس و 0.7 درصد دکترا ذکر کرد. 

وی با اشاره به اینکه 98 درصد از این افراد را مردان و 2 درصد را زنان تشکیل می‌دهند طبقه‌بندی آنها را از نظر شغلی، 50 درصد مشاغل آزاد، 10 درصد کشاورز، 4.5 درصد بیکار، 3.6 درصد فرهنگی، 3.5 درصد کارمند، 0.69 درصد بازنشسته، 0.43 درصد استاد دانشگاه، 0.34 درصد روحانی، 0.13 درصد نظامی، 0.7 درصد وکیل یا قاضی، و 0.6 درصد پزشک عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در پایان با اشاره به اینکه نسبت تأیید شدگان و رد صلاحیت‌ها در این دوره نسبت به دوره قبل تغییر چندانی نداشته است ابراز امیدواری کرد با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی شاهد انتخاباتی حماسی در تاریخ کشور باشیم.

انتهای پیام/79012/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول