اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام خمینی قزوین:

جلیلی مظهر نقاط قوت منهای ضعف‌های رئیس جمهور فعلی است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام خمینی قزوین گفت: سعید جلیلی برای عبور از پیچ تاریخی و مصاف نهایی با جبهه استکبار مناسب است زیرا جلیلی مظهر نقاط قوت منهای ضعف‌های رئیس جمهور است.

جلیلی مظهر نقاط قوت منهای ضعف‌های رئیس جمهور فعلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین فرزاد جهان‌بین در همایش «چرا جلیلی؟» که در مسجد المهدی (عج) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برخی نامزدها در تبلیغات خود به ضعف سیاست خارجی و تعامل با کشورهای دنیا اشاره می‌کنند؛ اما اعلام نمی‌کنند که اصلاح سیاست خارجی و تنش‌زدایی از نظر آنان به معنای کشاندن جنگ به داخل و دفاع بدون حمله است یا روش دیگری برای تنش‌زدایی در نظر دارند.

وی اضافه کرد: به همین جهت نامزدها باید معنای شفاف و روشن تعامل را به مردم بگویند.

جهان‌بین تأکید کرد: ما رئیس‌ جمهوری نمی‌خواهیم که ما را به عقب بازگرداند و یا در جا بزند بلکه فردی را می‌خواهیم که ضمن دوری از فساد، اهل مقاومت، تدبیر و جدیت باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: آزاد‌سازی ظرفیت‌ها و نترسیدن از تهدید‌ها باید از ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده باشد؛ چرا که کشور رئیس‌ جمهوری می‌خواهد که به کار متمرکز باشد و به مسائل حاشیه‌ای دامن نزند.

جهان‌بین افزود: چنین شخصی باید اهل اصلی و فرعی کردن امور باشد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور آینده ایران نباید از مسندی که در آن فعالیت داشته است، برای خود به دنبال کسب اعتبار باشد و با اعتقاد کامل به ظرفیت دین مبین اسلام، در اداره جامعه قاطعانه و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها وارد میدان شود.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ع) با اشاره به وجود این نکات در سعید جلیلی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: جلیلی، مصداق نقاط قوت رئیس جمهور منهای ضعف‌های اوست که از جمله این ضعف‌ها می‌توان به لجبازی و حاشیه‌سازی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای با حمله کردن به جریان انحرافی به دنبال کسب اعتبار برای خود هستند، تأکید کرد: جلیلی فرسنگ‌ها با جریان انحرافی فاصله دارد؛ اما با اصلی و فرعی کردن امور نگذاشت فرصت خدمت‌گذاری وی به مسائل فرعی بگذرد.

این مسئول همچنین به حلقه بسته مدیریتی کشور در دوران سازندگی و اصلاحات اشاره و عنوان کرد: این حلقه در دوران احمدی‌نژاد شکسته شد و ظرفیت‌هایی که در این دوران به وجود آمد با حضور جلیلی قطعاً ادامه می‌یابد و این نامزد، وارث هشت سال نرم‌افزار و نیروی انسانی مؤمن به وجود آمده در طی این سال‌هاست.

جهان‌بین خاطرنشان کرد: جهان تا امروز چند نظم را پشت سر گذاشته که نزدیک‌ترین آن‌ها به ذهن ما نظم دوقطبی است.

وی افزود: در این نظم، بلوک شرق به رهبری شوروی و بلوک غرب به رهبری آمریکا مدیریت بخش عمده جهان را بر عهده داشتند و بود و نبود نظام‌ها به میزان نزدیکی و دوری به این قطب‌ها بستگی داشت که اندیشمندان از این مسئله با عنوان پارادایم واقع‌گرایی در روابط بین‌الملل یاد می‌کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: در همین دوران، انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی، نه غربی وقوع یافت و همین شعار چالش‌زا و تنش‌آفرین، هجمه شرق و غرب را علیه ملت ایران به دنبال آورد.

جهان‌بین در همین زمینه با اشاره به دوران استبدادی طاغوت و دوشخصیتی بودن محمدرضا شاه که به گفته سولیوان در برابر غرب، سرخورده و منفعل و در برابر ملت ایران گردن‌کش بود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب شد تا شعار رهایی از استبداد، استکبار و تسلط ملت‌ها بر سرنوشت خود در جهان و بالاخص جهان اسلام طنین افکند و الگویی برای ملت‌ها شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: آمریکا نخستین کشوری بود که ایران را پس از انقلاب اسلامی به رسمیت شناخت و دلیل این موضوع نیز این بود که گمان می‌کرد فردی رفته و فرد دیگری آمده است؛ اما تسخیر لانه جاسوسی و حمایت قاطع امام راحل (ره) نشان داد که رویارویی ایران با آمریکا نه تاکتیکی و مقطعی بلکه عمیق و همه‌جانبه است.

وی یادآور شد: 17 هزار شهید ترور، غائله ترکمنستان و کردستان، خلق مسلمان، منافقین و همچنین هجوم همه‌جانبه عراق به خاک کشورمان از جمله تلاش‌های استکبار برای جلوگیری از این انقلاب الهی بود.

این مسئول یادآور شد: در این 34 سال با وجود اعمال تحریم‌ها و فشارها، جمهوری اسلامی ایران هر روز قوی‌تر شده است؛ به طوری که رایس، وزیر امور خارجه بوش در گزارشی به کنگره اعلام می‌کند که «امروز ایران به یک قدرت بزرگ تبدیل شده و در میانه خاورمیانه ایستاده و فریاد می‌کشد؛ به طوری که هر کس بخواهد وارد این منطقه شود، باید به ایران باج دهد»

جهان‌بین خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر یک مسئله عادی نبود؛ بلکه استثنایی و خارق‌العاده محسوب می‌شود و همین فتح و انقلاب نیز نگاه دنیا را به دین تغییر داد.

وی بیان کرد: جنگ نشان داد که می‌توان در سایه مقاومت هم نصر ظاهری به دست آورد و هم عزت و عظمت آفرید.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اذعان دشمنان و سردمداران استکبار جهانی به قدرت جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: حزب‌الله که از ثمرات جمهوری اسلامی ایران است، مفتضحانه‌ترین شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است به طوری که اعراب در طول این سال‌ها نه تنها نتوانستند این رژیم را شکست دهند بلکه در برابر حملات آن نیز تاب مقاومت نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: ایران نه تنها در برابر تحریم‌ها و تهدید‌ها شکست نخورد بلکه ایستادگی و مقاومت کرد و امروز محبوب‌ترین نظام در منطقه است به طوری که به عنوان نمونه با حضور احمدی‌نژاد در لبنان هزاران نفر به استقبال وی رفتند.

جهان‌بین تأکید کرد: امروز مصاف ما با استکبار به نقطه حساس و تنگاتنگی رسیده و کشوری که قرار بود در 72 ساعت از بین برود امروز تأثیر‌گذار در منطقه و جهان شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: استقلال و سر تعظیم فرود نیاوردن در برابر آمریکا سبب شده تا دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد و لذا مشکل آمریکا با ایران مسئله هسته‌ای نیست.

وی بیان کرد: امروز علی‌رغم تمام مشکلات، ایران قدرتمندتر شده و تحولات منطقه به نفع آن است و آمریکا ضعیف‌تر شده و به دنبال نجات خود و رژیم صهیونیستی است و بحران سوریه در همین راستا قابل ارزیابی است.

جهان‌بین ادامه داد: مسئله سوریه دموکراسی نیست؛ چراکه دغدغه حامیان مخالفان مانند قطر و عربستان دغدغه دموکراسی نیست و چه بسا سوریه از خیلی کشورهای حوزه خلیج فارس دموکرات‌تر است.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا و رژیم‌های مرتجع منطقه از ایجاد فتنه در سوریه از بین بردن محور مقاومت با شکست سوریه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تأکید کرد: اعمال شدید‌ترین و وحشیانه‌ترین تحریم‌ها در مقطع حاضر گواه بر همین است که جمهوری اسلامی در قوی‌ترین زمان حیات خود به سر می‌برد؛ چراکه بین حجم دشمنی‌ها و قدرتمندی ملت ایران، رابطه مستقیم وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در مسیر مواجهه با این تحریم‌ها دو راه پیش روی ما وجود دارد، عنوان کرد: راه نخست این است که بگوییم اشتباه کرد‌ه‌ایم و از راه انقلاب بازگردیم و از همه چیز در مقابل حل موقت مشکلات بگذریم.

وی دومین راه را ایستادگی و تلاش برای سربلندی در مصاف آخر دانست و افزود: این موضوع مشابه ایستادگی در جنگ تحمیلی است که جز خدا کسی را نداشتیم و پیروز شدیم و اینک همان خدا با ماست؛ با این تفاوت که شرایط و قدرت خود ما هم نسبت به آن سال‌ها تغییرات زیادی کرده است.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه سر تعظیم در برابر آمریکا فرود آوردن به معنای ذلت است، اذعان کرد: این کار با مکتب حسینی تضاد دارد و تنها می‌تواند مشکلات اقتصادی را در کوتاه‌مدت حل کند.

این مسئول مشکل اقتصاد کشور را تک‌محصولی بودن و تبعات ناشی از آن عنوان کرد و توضیح داد: اینکه سالانه فقط 50 میلیون دلار صرف واردات چوب بستنی شود به این معناست که ما زحمت حمایت از کار داخل را به خود نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه فروش مجدد نفت و ارزآوری به معنای بازگشت به همان شرایط قبل است، خاطرنشان کرد: ما نفت را که سرمایه ملی است، می‌فروشیم و در سایه ارز زیاد، مشکلات اقتصادی را پنهان می‌کنیم؛ در حالی که تنها راه حل اساسی، قطع وابستگی به نفت و توجه به تولید، سرمایه و ظرفیت‌های داخلی است.

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: اگر غیر از این شود همواره گلوی ما دست آمریکاست که هرگاه بخواهد از این نقطه وارد شده و ضربه می‌زند.

در این نشست همچنین به پرسش‌های مردم حاضر در مسجد المهدی (عج) قزوین در خصوص انتخابات پاسخ داده شد.

انتهای پیام/2667/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول