اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

رئیس‏جمهور آینده روحیه سازش‌ناپذیری داشته باشد/ دوری از حاشیه‌پردازی معیار فرد اصلح است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رئیس‏جمهور آینده باید روحیه سازش‌ناپذیری داشته باشد، گفت: دوری از حاشیه‌پردازی معیار فرد اصلح است.

رئیس‏جمهور آینده روحیه سازش‌ناپذیری داشته باشد/ دوری از حاشیه‌پردازی معیار فرد اصلح است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در جلسه کارگروه مهندسی کشاورزی بسیج با حضور رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، مدیران اجرایی و اعضای کارگروه بسیج مهندسین کشاورزی استان سمنان، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج روستایی و عشایری که در سالن جهادکشاورزی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته توسط امام خامنه‌ای به عنوان سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده بود و بسیج در این راستا، اقدامات چشمگیری انجام داد.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج امسال نیز برنامه‌های قوی و مدونی را در 12 محور برنامه‌ریزی کرده است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های پنهان در کشور فرمول رسیدن به اقتصاد مقاومتی است، افزود: چرا باید عظمت و عزتمان را بفروشیم تا اقتصاد را پویا کنیم.

نقدی اضافه کرد: به تعبیری دیگر باید گفت که اقتصاد کشور را با فروختن عزت، تنبلی و سستی آباد کردن هنر نیست و باید بدانیم که مبارزه ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خلق حماسه در اقتصاد امکان‌پذیر است، افزود: فاصله بین کشاورزان نمونه و سایر کشاورزان فاحش است و این اختلاف نیز علتی جز توجه به دانش و علم ندارد.

نقدی بیان کرد: برای نمونه، متوسط تولید انار در کشور 15 تن ولی در سمنان 21 تن در هکتار است؛ در حالی که کشاورز نمونه در ساوه 120 تن در هکتار تولید دارد.

وی ادامه داد: موارد دیگری نیز از این قبیل بسیار است؛ برای مثال در تولید گردو و پسته سمنان دو هزار و 970 تن متوسط برداشت دارد و کشاورز نمونه در خراسان‌شمالی 15.5 تن یعنی پنج برابر کشاورز دامغانی تولید دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: تولید سیب در سمنان 24 تن در هکتار است اما متوسط کشوری 14.5 تن در هکتار بوده؛ در حالی که کشاورز نمونه در مراغه 172 تن در هکتار یعنی 12 برابر متوسط کشوری تولید دارد.

نقدی اظهار داشت: فاصله بین کشاورز نمونه و سایر کشاورزان را باید کاهش داد و این امر با برنامه‌ریزی و انتقال علم و دانش میسر خواهد شد.

وی گفت: همه اقتصاددانان کشور اعتقادشان بر این است که حل اقتصاد ایران در گرو استقلال از فروش نفت خام است؛ بنابراین باید با توجه به منابع غنی موجود در کشور، وابستگی ما نسبت به این امر باید کاهش یابد و ظرفیت‌های بی‌شمار پنهان در کشور را فعال کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ابراز خرسندی از پیشگامی استان سمنان در اجرای طرح همگام با کشاورز با هدف فراهم کردن شرایط استفاده بهینه از ظرفیت‌های مغفول مانده در بخش کشاورزی عنوان کرد: این اقدام مجموعه سپاه و بسیج و جهادکشاورزی یکی از مصادیق حماسه اقتصادی است.

نقدی با اشاره به اهمیت انتخاب فرد اصلح گفت: فرد اصلح باید فردی مطیع ولایت، مقاوم در مقابل استکبار، سازش‌ناپذیری، معتقد به اقتصاد مقاومتی،‌ مهذب و پاک، دور از اشرافی‌گری، جهادگر، پرکار، مدیر، مدبر، با حکمت، به دور از حاشیه‌پردازی و تضمین‌کننده عزت ملت باشد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری بسیج و جهادکشاورزی استان سمنان منعقد شد و همچنین از مهندسان بسیجی شامل سیدمجید موسوی، حسین عزالدین، علی مؤمن، احسان عباس‏پور، حسین پناهی، منصور قدرتی، خدابخش عرب و مجید جندقیان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2249/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول