اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان در گفت‌وگو با فارس:

رئیس جمهور آینده به بیت‌المال چوب حراج نزند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: منتخب مردم نباید به بیت‌المال چوب حراج بزند و دغدغه‌آفرینی برای نظام ایجاد کند.

رئیس جمهور آینده به بیت‌المال چوب حراج نزند

سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انتخابات پیش ‌رو اظهار کرد: بسیج و سپاه حق دخالت در معرفی مصداق و فرد خاصی برای انتخابات را ندارند و سیاست‌های سپاه تنها از جانب فرماندهی سپاه بیان می‌شود و حضور افراد در جلسات و برنامه‌های کاندیداها نشانگر موضع سپاه و بسیج نیست.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود در حوزه‌های مختلف معیارها و مصادیقی را برای تشخیص فرد اصلح برای سکانداری ریاست جمهوری بیان کرده‌اند و وظیفه آحاد مردم است که با بهره‌گیری از این مصادیق فرد اصلح را انتخاب و سرنوشت چهار سال خود را به دست او بسپارند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به نخستین نکته از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه باورها و پایبندی به ارزش‌های اسلامی افزود: کاندیدای منتخب باید مجموع صلاحیت‌ها را از نظر ایمان و اعتقاد به خداوند و قانون اساسی را داشته باشد و به ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی و منافع ملی کشور پایبند باشد.

وی تأکید کرد: نکته دیگر در حوزه باورها، اعتقاد و التزام به قانون اساسی و پایبندی به اجرای آن است که از مهم‌ترین ویژگی‌های رئیس جمهور به شمار می‌رود.

ابوحمزه با اشاره به حوزه رفتار فردی کاندیداها از نگاه مقام معظم رهبری بیان داشت: رئیس جمهور آینده باید دارای روحیه مقاوم بوده و در مقابل فراز و فرودها از صحنه خارج نشود و اضطراب و ترس به خود راه ندهد و بتواند با قدرت و صلابت از حریم انقلاب صیانت کند.

وی تأکید کرد: نکته بعدی در این حوزه آن است که فرد اصلح نباید در مقابل فشارها و زورگویی‌های دشمنان انقلاب از میدان خارج شود و در مقابل فشارهای خارجی از موضع ضعف سخن بگوید.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در حوزه رفتارهای فردی تهذیب اخلاق است، ادامه داد: رئیس جمهور باید از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای و کم‌ارزش اجتناب کند و اصول و مبانی اسلامی را در اولویت نخست خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور باید در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی بر اساس سیاست‌های کلی نظام و چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه حرکت کند و از حاشیه‌سازی و پرداختن به حواشی دوری کند.

ابوحمزه در ادامه سخنانش با بیان اینکه مردمی بودن، ارزشی بودن و با تدبیر بودن باید از ویِژگی‌های فرد اصلح باشد، گفت: در انتخاب فرد اصلح باید به گذشته و سوابق کاری آنها نیز توجه شود و عملکرد و مواضع آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید نقش آنها را در فتنه 88 مورد تحقیق قرار داد و توجه کرد که آنها در این موضوع مهم در چه جایگاه و مقامی بودند آیا از کسانی بودند که ساکت نشستند و از فتنه با سکوت خود حمایت کردند یا اینکه در راستای روشنگری جامعه نقش داشتند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان ابراز داشت: باید در انتخاب فرد اصلح به این مهم نیز توجه کرد که این فرد در برنامه‌های گذشته خود تدبیر، حکمت و نگاه بلند مدت و همه جانبه و هندسه عزت، حکمت و مصلحت را سرلوحه کار خود داده است.

وی با اشاره به قانونمندی فرد منتخب عنوان کرد: رئیس جمهور باید خود از نخستین کسانی باشد که به قانون پایبند باشد چرا که اجرای عدالت حتماً در راستای اجرای قانون محقق خواهد شد.

ابوحمزه یادآور شد: رئیس جمهور باید از روزمرگی به مباحث اقتصادی دوری کند چرا که این نگاه برای اقتصاد مضر است و در کارهای و برنامه‌های خود از خرد جمعی و نظر کارشناسان استفاده کند و از تئوری‌های نظریه‌پردازان غربی در مباحث اقتصادی دوری کند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حوزه شعارها و برنامه‌های فرد اصلح تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید درد مردم را حس کرده باشد و دردمند باشد و در برنامه‌های خود طبقات مردم را ببیند و تنها افراد و طبقات ویژه دیده نشود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه منتخب مردم نباید برای مردم هزینه‌های بی‌مورد درست کند و به بیت‌المال چوب حراج بزند، ادامه داد: رئیس جمهور آینده نباید برای نظام دغدغه‌آفرینی ایجاد کند و وعده‌های بی‌مبنا دهد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد تردید در بین مردم بیان داشت: نخبگان جامعه با روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین توده مردم به بیان معیارها و مصادیق کاندیداهای اصلح بپردازند و اهداف دشمنان را خنثی کنند.

ابوحمزه در پایان خاطرنشان کرد: امید است مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و انتخاب فرد اصلح حماسه‌ای دیگر را برای نظام جمهوری اسلامی رقم بزنند.

انتهای پیام/89006/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول