اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظارات مردم دورود از رئیس جمهور یازدهم

رئیس جمهور باید در مسیر ولایت حرکت کند

مردم دورود لرستان از رئیس جمهور یازدهم صداقت در تبلیغات و حرکت در مسیر ولایت را می‌خواهند.

رئیس جمهور باید در مسیر ولایت حرکت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، با توجه نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و شروع زمان رسمی تبلیغات، شور و هیجانی وصف ناشدنی در میان تمام مردم ایران به خصوص لرستان و شهرستان دورود پدید آمده است.

در این شور و هیجان و تب انتخاباتی به میان مردم آمدیم، چرا که همین اقشار مختلف مردم هستند که با مشارکت خود در انتخابات و انتخاب فرد اصلح رئیس جمهور خود را انتخاب می‌کنند.

سئوال کلی ما این بود که انتظار شما از رئیس جمهور آینده چیست؟ قصد داشتیم متوجه شویم که معیارهای مردم برای انتخاب فرد اصلح چگونه است و از رئیس قوه مجریه آینده چه خواسته‌هایی دارند؟

*صداقت در تبلیغات

کارشناس ارشد رشته حقوق در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در دورود گفت: اجازه دهید، از یک گام عقب‌تر صحبت‌هایم را آغاز کنم، یعنی ایام تبلیغات.

مهدی خادمی افزود: متأسفانه در روند تبلیغات تمام انتخابات‌ها بعضی هستند که با سردادن شعار‌های صرفا زیبا قصد رأی جمع کردن دارند.

سئوال اساسی این است که فرد تا چه میزان توانایی انجام شعارهای خود را دارد، یا اگر بهتر بگویم گاهی شعارها از حیطه توانایی و اختیارات فرد خارج می‌شود که این موضوع به جامعه بسیار آسیب خواهد رساند.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها باید آنچه هستند و آنچه را می‌توانند انجام دهند، را به مردم عرضه کنند و اجازه دهند مردم آن کسی که به حق شایسته انتخاب است، توسط مردم انتخاب شود که خدا را شکر مردم در این زمینه بسیار خبره هستند.

*حرکت در مسیر ولایت

رضا قائد رحمت جوان 23 ساله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مهمترین انتظار من از رئیس جمهور آینده‌ام حرکت در مسیر ولایت و رهبری و پاسداشت خون شهدا است.

وی افزود: تا زمانی که همه مسئولان ما در مسیر رهبری و ولایت قرار گیرند، جامعه ما در مسیر پیشرفت و عدالت گام برمی‌دارد.

قائد رحمت با اشاره به پاسداشت خون شهدا گفت: شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی با رشادت و از خودگذشتگی در مقابل دشمن از خاک پاک کشور و ناموس خود دفاع کرد و نه تنها از مرگ و شهادت  نمی‌ترسیدند، بلکه با آغوش باز به سوی آن قدم بر می‌داشت.

وی افزود: امنیت، آرامش و به طور کلی امروز هرچه داریم، از آن عزیزان داریم و باید تا پایان عمر همگی قدردانشان باشیم.

*کارآفرینی

یک پدر پیر که تمایل نداشت نامش فاش شود، از وضعیت اشتغال جوانان بسیار ناراحت بود.

وی افزود: در زمان گذشته و اوایل انقلاب از طرف کارخانه‌جات به خصوص کارخانه سیمان دورود به درب منازل می‌آمدند و از سرپرست خانوارها خواهش می‌کردند که اجازه دهد، جوانان ذکور خانواده بر سرکار بروند، اما وضعیت حال حاضر کار بسیار متفاوت شده است.

وی بیان کرد: من خودم سه پسر بیکار در خانه دارم که دو نفر آن‌ها با مدرک لیسانس به دنبال کار هستند، خودم هرچه تلاش کردم که بتوانم یک کار با آبرو و آینده‌دار برای آن‌ها درست کنم، نتوانستم.

این شهروند اظهار داشت: این مشکل من نیست، بلکه تمام جامعه کم و بیش با این مشکل دست به گریبان هستند و امیدوارم در آینده شاهد بهبود وضعیت اشتغال در جامعه باشیم.

*برطرف کردن مشکلات اقتصادی

خانم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: یکی از مشکلات عمده جامعه که با افزایش تحریم‌ها به شدت نمایان شد، ضعف ساختار اقتصادی کشور ما بود.

وی افزود: در این زمینه اقداماتی در طول تاریخ انجام شده است، ولی متأسفانه همگی کوتاه مدت و به صورت داروی مسکن عمل کردند.

رضایی اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید با انجام یک برنامه‌ریزی دقیق و بلند مدت و تدوین یک برنامه جامع و کامل اقتصادی و استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه گامی بلند به سمت یک اقتصاد خودکفا و قدرتمند بلند کند.

وی بیان کرد: امیدوارم همان طور که امسال از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده در سال 92 با ایجاد یک حماسه سیاسی و انتخابی درست از سوی مردم آغازی باشد، برای یک حماسه اقتصادی در دولت آینده.

*کنترل نرخ ارز در بازار

حسین ملکی یکی از کسبه جوان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس گفت: در یکی دو سال گذشته نوسانات نرخ ارز باعث نوسان در بازار شده است که به شدت برای کسبه و اهل بازار مهلک خواهد بود، چرا که پیامدهای چندان جالبی برای فروشنده و خریدار ندارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید جلوی تورم را بگیرد، افزود: با توجه به اینکه شغل ما به طور مستقیم با قیمت ارز و قیمت کالاهای وارداتی در ارتباط است، باید تدابیری از سوی رئیس جمهور آینده اتخاذ شود، تا این مشکل کنترل و برطرف شود.

گزارش از توحید وانشانی

انتهای پیام/2304/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول