اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

انقلاب اسلامی شعر را به جایگاه واقعی‌اش رساند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شعر و شاعری به جایگاه واقعی خود دست یافت.

انقلاب اسلامی شعر را به جایگاه واقعی‌اش رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان احمد سعیدی در آیین سومین اردیبهشت غزل کرمان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این همایش اظهار داشت: جای بسی امیدواری است که شاهد برگزاری سومین اردیبهشت غزل استان در بام فرهنگی کرمان با حضور شاعران استان‌های همجوار هستیم.

وی به جایگاه شعر و شاعری در اسلام اشاره کرد و افزود: از زمان طلوع اسلام در شبه جزیره عربستان شاعران مورد توجه نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار قرار داشتند و در برخی از مواقع با دادن پول و هدایا از شاعران تجلیل می‌کردند.

سعیدی ادامه داد: حتی شعر در میدان جنگ نیز کاربرد فراوانی داشت به گونه‌ای که فرد جنگجو پس از خواندن رجز و اشعار حماسی خود را برای پیکار و جنگ با دشمن مهیا می‌کرد.

وی عنوان کرد: شاعران بزرگ ولایی همچون دعبل و بشیر با استفاده از کلمات و شعر، پیام و کلام خود را به مردم رساندند و با قرائت اشعار زیبای خود از ولایت و رهبری با تمام وجود حمایت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دیوان اشعار حضرت امام راحل ارزشمندترین یادگار این مرد الهی است و مقام معظم رهبری نه‌تنها خود شاعر هستند، بلکه به شاعران توجه ویژه‌ای دارند و در مناسبت‌های مختلف ضمن دیدار آنان را مورد تشویق و حمایت معنوی قرار می‌دهند.

وی به نقش هنرمندان در عرصه‌های مختلف جامعه طی دوران استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و افزود: با پیروزی انقلاب شعر و شاعری به جایگاه واقعی خود دست یافت و شاعران نیز در این ایام در کنار مردم و پا به پای آنان در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با حکومت پهلوی، دوران دفاع مقدس و... حضوری فعال و چشمگیر داشتند.

سعیدی بیان کرد: شاعران، هنرمندان و نویسندگان باید در انتخاب دومین مقام کشور نهایت دقت را داشته باشند و شخصی را انتخاب کنند که بتواند از شرافت و توانمندی کشور دفاع کند.

وی تاکید کرد: تمام کسانی که از طرف شورای نگهبان تایید شوند مورد احترام هستند، اما مردم باید دقت نظر داشته باشند تا با توجه به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به انتخاب فرد اصلح مبادرت ورزند تا رئیس جمهور منتخب در زیر چتر ولایت و رهبری بتواند کشور را به پیش ببرد.

انتهای پیام/80012/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول