اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحلت امام خمینی بهانه ای برای گردهمایی شاعران جوان

سیزده خرداد، شب شعر سوگواره ی جماران در شهرری

شب شعر سوگواره جماران همزمان با بیست و چهارمین سالروز رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره) شهرری با حضور شاعران معاصر برگزار خواهد شد.

سیزده خرداد، شب شعر سوگواره ی جماران در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌ عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 و فرهنگسرای ولا، شب شعر سوگواره جماران همزمان با بیست و چهارمین سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره) شهرری با حضور شاعران معاصر برگزار خواهد شد.

این سوگواره به همت مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره) و با همکاری کانون ادبی فرصت برگزار می‌شود.

این سوگواره در قالب شب شعر با حضور شاعرانی چون اصغر معاذی شاعر شهرری، شاعران کانون ادبی فرصت و دیگر شاعران جوان جنوب پایتخت به سرایش، اشعاری با موضوع امام (ره) و بیداری اسلامی می‌پردازند.

هدف از اجرای سوگواره جماران گرامیداشت ایام رحلت امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های آن امام راحل است. 

لازم به یادآوری است در شرایطی اشعار امام خمینی(ره) منتشر می‌شد که بازتاب‌‌های متفاوتی در سطح جامعه ایجاد و بازتاب‌های مختلفی از شخصیت ایشان بود که مورد غفلت مانده و یا در سایه ابعاد دیگر شخصیتی او بودکه مغفول مانده است.

ناتوانی حافظه تاریخی جامعه ما نسبت به فقها و مراجع دینی سبب تعجب گروه اندکی شده بود، که مگر می شود یک چهره سیاسی دینی در موقعیت‌های مختلف حرف‌های متفاوت‌تری از جنس دیگر بزند.

همه، به‌ویژه کسانی که در تاریخ مراجع و بزرگان شیعه شناخته شده‌اند و اهل کتاب می‌دانستند که فقها عموماً شاعر هستند و در مقابل علم و متون دینی فعال بوده‌اند و بسیاری از شاعران قدیم ما نیز پیشه اصلی آنها  شاعری نبوده با اینکه به عنوان شاعر شناخته شده هستند و اصل آنها حکمتی بوده که داشته‌اند و شعر تنها ابزاری بوده که از آن برای انتقال نصایح و نکات اخلاقیشان استفاده می‌کردند.

این سوگواره دوشنبه13 خرداد ماه ساعت 17 در سالن اجتماعات شیخ صدوق(ره) برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های فرهنگسرای ولاء در ایام رحلت امام خمینی(ره) می‌توانند به سایت این فرهنگسرا به نشانی vela.farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول