اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر یزدی برگزیده کنگره ملی شعر «از توس تا نیشابور» شد

عالیه مهرابی، شاعر برگزیده دومین کنگره ملی شعر «از توس تا نیشابور» شناخته شد.

شاعر یزدی برگزیده کنگره ملی شعر «از توس تا نیشابور» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، آئین اختتامیه دومین کنگره ملی شعر «از توس تا نیشابور» به مناسبت پاسداشت فردوسی و حکیم عمرخیام در فرهنگسرای سیمرغ  نیشابور برگزار شد. در این کنگره هفت شاعر از میان 50 نفر از شعرای برجسته کشور به عنوان منتخب شعر حماسی برگزیده شدند که عالیه مهرابی شاعر حوزه هنری یزد نیز در این جمع حضور دارد.

هیئت داوران کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور، محمد حسین ملکیان از اصفهان، حمیده سادات غفوریان از مشهد و علی اصغر شیری از قم را به عنوان نفرات برگزیده انتخاب کرد و از چهار نفر دیگر از جمله عالیه مهرابی از یزد تقدیر کرد.

مهرابی همچنین در این مراسم به شعرخوانی پرداخت. شاعران کشور 430 اثر در قالب شعر حماسی به دبیرخانه این کنگره ارسال کرده بودند که در نهایت هفت اثر انتخاب شد.

در این همایش چهره‌های برجسته شعر انقلاب همچون محمدرضا عبدالملکیان، محمد حسین جعفریان، مصطفی محدثی خراسانی، فاضل نظری، مجید نظافت و دکترهادی منوری حضور داشتند.

عالیه مهرابی عضو شورای سیاستگذاری شعر حوزه هنری استان یزد، در سال جاری در جشنواره‌هایی همچون دومین جشنواره شعر گل‌واژه های مطهر، نخستین جشنواره شعر بهار و نخستین جشنواره ملی فرهنگ پهلوانی با کسب عناوین برتر خوش درخشیده است.

دومین کنگره ملی شعر «از توس تا نیشابور» 25 اردیبهشت در مشهد آغاز به کار کرد و 27 اردیبهشت در نیشابور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/2464/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول