اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمانشاه:

بانوان ایرانی شعرهای زیبایی در وصف حضرت فاطمه (س) سروده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: بانوان ایرانی سهم بزرگی در اشاعه شعر اسلامی دارند و شعرهای زیبایی در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) سروده‌اند.

بانوان ایرانی شعرهای زیبایی در وصف حضرت فاطمه (س) سروده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی عصر امروز در نخستین کنگره ملی شعر بانوان که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در همه مقاطع دنیای اسلام شعر متعهد، هدف‌مند، اصیل و جنبش‌آفرین بوده، اما در عصر جاهلیت شعر را فقط برای خود شاعر می‌دانستند و جایگاه آن ‌را در نظر نمی‌گرفتند.

آفتابی سرچشمه شعر جاهلی را الهام گرفته از شیطان دانست و تاکید کرد: شعر اسلامی الهام گرفته از ربانیت و از ذات لطیف خداوند است و شاعران دنیای اسلام، شعرای ولایی هستند و شعر اسلامی استوار باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: شعری که به دین و ائمه معصومین (ع) می‌پردازد در بین مسلمانان بسیار رایج است و بانوان ایرانی سهم بزرگی در اشاعه شعر اسلامی دارند و شعرهای زیبایی در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) سروده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: این روحیه زنان ایرانی بیانگر فرهنگ حماسه و عرفان اسلامی و تکریم فرهنگ شهادت‌طلبی و آزاده‌خواهی در جامعه است.

آفتابی تصریح کرد: این کنگره در راستای تکریم هنرمندان برگزار شده و استان کرمانشاه نخستین کنگره ملی شعر بانوان را برگزار می‌کند که می‌تواند مسیر جدیدی را برای شعر بانوان باز کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه بانوان شاعر زیادی دارد که در سطح کشور مطرح هستند و ما این نوید را به بانوان شاعر می‌دهیم که انجمن ادبی شعر بانوان به‌زودی تاسیس می‌شود.

گفتنی است، شاعرانی از اصفهان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان و کردستان در این مراسم شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول