اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

50 درصد صادرات سنگ‌های تزیینی کشور متعلق به معادن لرستان است

استاندار لرستان گفت: 50 درصد صادرات سنگ‌های تزیینی کشور متعلق به معادن لرستان است که این یک ظرفیت عظیم برای سرمایه‌گذاری و شکوفایی اقتصاد استان و کشور محسوب می‌شود.

50 درصد صادرات سنگ‌های تزیینی کشور متعلق به معادن لرستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‎الله دهمرده ظهر امروز در چهل و پنجمین نشست راهبردی معاونین آموزشی دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در خرم‌آباد با بیان اینکه استان لرستان دارای استعدادهای فراوانی است، گفت: استان لرستان دارای رتبه نخست در صادرات دارو، سنگ‌های تزیینی و تولید حبوبات و ماهیان سردآبی کشور است و این نشان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در لرستان است.

وی افزود: مدیران و مسئولان اجرایی باید همگام با دولت برای رشد و شکوفایی استعدادهای موجود در سطح کشور تلاش کنند.

استاندار لرستان گفت: سرمایه‎گذاری بر نیروی انسانی پرسودترین موضوعی است که ابرقدرت‎ها انجام می‎دهند.

دهمرده با بیان اینکه در هر سرزمینی که زیرساخت‎هایی از جمله انرژی و حمل‎ و نقل محقق نشود، معلوم نیست که توسعه‎ای به‌وجود بیاید، اظهار داشت: استان لرستان به واسطه برخورداری از مراکز آموزش عالی توانمند و قوی، شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های زیادی در انجام فعالیت‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی هستیم که این موفقیت‌ها نشان دهنده اهتمام و تلاش ویژه مسئولان دانشگاهی و اجرایی استان است.

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر 20 مرکز آموزش عالی در سطح استان لرستان فعالیت دارند.

وی افزود: در این مراکز بیش از 80 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که حضور این تعداد دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاهی یکی از شاخص‌های مؤثر در توسعه یافتگی لرستان است.

دهمرده خاطرنشان کرد: این استان در زمینه علمی و دانشگاهی نیز موفقیت‌های زیادی را کسب کرده و تأسیس شش مرکز آموزش عالی، پارک علم و فناوری و بنیاد ملی نخبگان تحولات گسترده‌ای در عرصه فرهنگی و علمی استان ایجاد کرده است.

استاندار لرستان گفت: استان لرستان شش هزار و 314 شهید تقدیم به انقلاب کرده و دارای 900 آزاده است.

وی افزود: این مهم بیانگر عظمت و ولایتمداری مردم میهمان‎نواز این سرزمین است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم نظام کردند.

انتهای پیام/2304/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول