اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی:

نرخ بیکاری خراسان‌رضوی پایین‌تر از نرخ کشوری است/22 میلیون دلار صادرات چمدانی از استان

جمشیدی گفت: در حال حاضر این استان با نرخ بیکاری 7.9 درصد به لحاظ اشتغال وضعیت بهتری را نسبت به استان‌های دیگر کشور دارد.

نرخ بیکاری خراسان‌رضوی پایین‌تر از نرخ کشوری است/22 میلیون دلار صادرات چمدانی از استان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا جمشیدی معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی عصر امروز در نخستین همایش معاونان توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت کشور در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی نسبت به استفاده از ظرفیت‌های ویژه و استثنایی استان خراسان‌رضوی برای پیشبرد اهداف نظام تاکید کرد.

وی با بیان اینکه خراسان‌رضوی هشت درصد جمعیت و مساحت کشور را داراست، ادامه داد: این استان پهناور تنها 830 کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و ترکمنستان دارد که ظرفیت ویژه‌ای برای ترانزیت کالا به کشورهای حوزه آسیای میانه به حساب می‌آید.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت اشتغال در این استان عنوان کرد: 24 درصد اشتغال خراسان‌رضوی در حوزه کشاورزی و 45 درصد نیز در حوزه خدمات است.

وی از حدود پنج میلیون تن تولیدات زراعی و یک میلیون تن تولیدات دامی در این استان خبر داد و گفت: خراسان‌رضوی به لحاظ اشتغال در رتبه سوم، سرمایه‌گذاری پنجم و در بخش واحدهای صنعتی نیز با دارا بودن بیش از پنج هزار و 700 واحد صنعتی در رتبه چهارم قرار گرفته است.

جمشیدی متذکر شد: در همین راستا میزان ارزش صادراتی کالاهایی که از این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد حدود دو میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به 22 میلیون دلار صادرات چمدانی این استان یادآور شد: در حال حاضر کمبود واگن به عنوان یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود بر سر راه صادرات خراسان‌رضوی است که باید به آن توجه جدی و اساسی صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: برای خروج از اقتصاد تک محصولی باید به سمت صادرات کالاهای غیرنفتی گام برداریم.

جمشیدی تصریح کرد: در حال حاضر این استان با نرخ بیکاری 7.9 درصد به لحاظ اشتغال وضعیت بهتری را نسبت به استان‌های دیگر کشور دارد.

ناصر فخر موحد رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی نیز در این گردهمایی با بیان اینکه از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب سه و شش درصد صادرات کشور به این استان تعلق دارد، گفت: همچنین سال گذشته 2.3 میلیون تن کالا با ارزشی نزدیک به دو میلیارد دلار از این استان به بیش از 20 مقصد خارجی صادر شد.

وی به پنج گمرک خراسان‌رضوی اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر این استان به لحاظ تفکیک تولید نهایی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/70004/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول