اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

بهسازی خیابان 16 متری پناه‌آباد/کمبود فضای سبز اصلی‌ترین مشکل‌ اردبیل است

شهردار اردبیل از در حال اجرا بودن بهسازی خیابان 16 متری پناه‌آباد در محله دانش‌آباد اردبیل خبر داد.

بهسازی خیابان 16 متری پناه‌آباد/کمبود فضای سبز اصلی‌ترین مشکل‌ اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در نشست با اعضای هیئت امنای محله دانش‌آباد اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تاثیرگذاری نامطلوب در چشم‌انداز شهری، جدول‌های 50 سانتی پشت به پشت جایگزین نیوجرسی‌ها می‌شود.

وی کمبود فضای آموزشی، ترافیک و کمبود فضای سبز را سه مشکل اصلی محله دانش‌آباد عنوان کرد و افزود: در زمان حضورم در نوسازی مدارس عملیات احداث مدرسه 18 کلاسه محلات کم برخوردار دانش‌آباد، حسین‌آباد و سید‌آباد راه کلخوران به عنوان بزرگ‌ترین مدرسه استان شروع شد و با بهره‌برداری از این مدرسه مشکلات مربوط به کمبود فضای آموزشی در این محلات برطرف شد.

بدری از در حال اجرا بودن بهسازی خیابان 16 متری موسوم به پناه‌آباد در این منطقه خبر داد و افزود: در صورت همکاری مناسب اهالی محترم با اتمام عملیات بهسازی این معبر، مشکل ترافیکی محله دانش‌آباد نیز به صورت اساسی رفع می‌شود و با اتمام عملیات تعریض این خیابان می‌توان محله دانش‌آباد و محلات پیرامون را به راحتی به جاده مغان و میدان وحدت متصل کرد.

این مسئول در مورد مشکل کمبود فضای سبز در محله دانش‌آباد با اذعان به اینکه مشکل اصلی ما در این محله نبود زمین مناسب برای کاربری فضای سبز است که نیازمند همکاری بیشتر اهالی محل در این زمینه هستیم، اضافه کرد: عملیات احداث پارک در زمینی به وسعت پنج هزار متر مربع در انتهای خیابان سینا و متصل به محله دانش‌آباد آغاز شده و اهالی محله نیز در شرایط فعلی و تا زمان بهره‌برداری کامل از این پارک می‌توانند از امکانات و فضای سبز موجود در پارک بزرگ شهرک طرفدار حقیقت واقع در نزدیکی محله دانش‌آباد بهره‌مند شوند.

وی از آغاز عملیات آسفالت کوچه‌ها و معابر محله دانش‌آباد با اولویت‌بندی برنامه‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و از اهالی این محله خواست تا قبل از شروع عملیات آسفالت‌ریزی با همکاری اداره آب و فاضلاب شهری، نسبت به تعویض لوله‌های فرسوده آب در این منطقه به منظور جلوگیری از تخریب مجدد آسفالت بر اثر ترکیدگی لوله‌های آب اقدام کنند.

‌شهردار اردبیل همچنین با اشاره به تأثیر بصری نامطلوب استفاده از نیوجرسی‌ها که موجب افت کیفیت چشم‌انداز شهری در برخی نقاط شهر می‌شود، از تلاش شهرداری برای جایگزین کردن جدول‌های پشت به پشت 50 سانتی با رنگ‌آمیزی و طراحی مناسب به جای استفاده از نیوجرسی در برنامه‌های عمرانی شهرداری اردبیل خبر داد و گفت: در خروجی پل زیرگذر کلخوران که راه اصلی ارتباطی محله دانش‌آباد و سایر محلات مجاور با مرکز شهر می‌باشد، با اجرای جدول‌های 50 سانتی‌ پشت به پشت نسبت به جمع‌آوری نیوجرسی‌های تعبیه شده در این محل نیز اقدام می‌شود.

بدری در ادامه با بیان اینکه در خیابان شهید اسدی محله دانش‌آباد با هماهنگی روابط عمومی شهرداری اردبیل نسبت به درج تابلویی زیبا حاوی اسم و عکس شهید اسدی اقدام می‌شود، افزود: در تمامی کوچه‌ها و خیابان‌های منشعب از خیابان شهید اسدی که به اسامی نورانی شهدا مزین هستند نیز نسبت به تعویض تابلو و درج تابلو عکس شهدا اقدام می‌شود.

وی در پایان سخنان خود اختصاص کمک هزینه برای رفع برخی نیازهای مسجد محله دانش‌آباد را متعهد شد و از پیش‌بینی اجرای یک خیابان 45 متری در منطقه خبر داد و تصریح کرد: این خیابان، امامزاده سید صدرالدین(ع) در جاده مغان را به بقعه شیخ جبرئیل در محله کلخوران متصل کرده و در رفع مشکلات ترافیکی و توسعه و آبادانی محله دانش‌آباد و سایر محلات منطقه نیز نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.

انتهای پیام/62001‌/ش‌40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول