اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشگین‌شهر:

سرانه فضای سبز مشگین‌شهر بالاتر از میانگین کشوری است

شهردار مشگین‌شهر گفت:‌ سرانه فضای سبز مشگین‌شهر بالاتر از میانگین کشوری است.

سرانه فضای سبز مشگین‌شهر بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صفر جعفرزاده عصر امروز در جلسه توسعه راهبردی شهری مشگین‌شهر اظهار داشت: سرانه فضای سبز در این شهرستان از 3.4 دهم درصد به 13.10 دهم درصد افزایش یافته است، به طوری که این سرانه بالاتر از میانگین کشوری است و امیدواریم امسال این شرایط بهبود پیدا کند.

وی تصریح کرد: اخیراً 88 هکتار زمین که سند آن از منابع طبیعی به نام شهرداری اخذ شده است، در حال توسعه است که در تداوم توسعه پارک جنگلی بوستان ولایت به عنوان بزرگ‌ترین بوستان استان اردبیل در مشگین‌شهر دایر شده و در دستور کار قرار گرفته است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: ما در تجزیه و تحلیلی که از وضعیت فضای سبز در مشگین‌شهر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این فضا را به هر نحو ممکن توسعه بدهیم، به گونه‌ای که در سرانه فضای سبز مشگین‌شهر در بین شهرهای استان اردبیل رتبه اول را دارد.

این مسئول اضافه کرد: با الحاق هشت هکتار فضای جدید به پارک جنگلی در حقیقت شاهد توسعه و رونق بیش از پیش فضاهای تفریحی و گردشگری هستیم و در کنار آن توسعه سایر بوستان‌ها و پارک‌ها نیز مدنظر است.

وی از احداث چهار پارک محلی در مشگین‌شهر خبر داد و بیان کرد: ‌این پارک‌ها شامل پارک فرهنگیان، دانشجو، سبلان و پارک افقهی است که در کنار آن بزرگ‌ترین پارک و بوستان این شهرستان به نام ولایت در دست اقدام است.

جعفرزاده ادامه داد: ما سعی کردیم در تمام بلوارها کاشت درخت و درختچه‌های زینتی و همچنین سایر منابع توسعه‌ای فضای سبز را انجام دهیم که امیدواریم کمبودهای گذشته با این حرکت به نحوی برطرف شود.

دریافت حقابه خام برای آبیاری پارک‌ها و فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار مشگین‌شهر با قدردانی از همت مسئولان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری یادآور شد: با کمک و همکاری آنها موفق شدیم حقابه خام برای پارک‌ها و فضای سبز را دریافت کنیم تا در آبیاری آنها از آب شهری استفاده نکنیم.

جعفرزاده گفت:‌ شبکه‌بندی مربوط به این طرح در دست مطالعه است و سعی داریم با یک شبکه‌بندی درست ثقلی و انتخاب پیمانکار مجرب که در مرحله انتشار آگهی است پارک‌ها و فضای سبز را آبیاری قطره‌ای و تحت فشار کنیم.

وی با بیان اینکه آبرسانی با تانکر برای پارک‌ها و فضاهای سبز سبب پرت آب و مصرف بیش از حد می‌شود، افزود: با هدف صرفه‌جویی در این موضوع راهکارهای مناسب در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/62008/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول