اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان خبر داد

اختصاص 500 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی اصفهان به فضای سبز

معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 500 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی موجود در سطح استان به فضای سبز اختصاص دارد.

اختصاص 500 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی اصفهان به فضای سبز

جهانگیر رئیسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه رعایت الزامات زیست محیطی یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این شرکت است، اظهار کرد: براساس قانون واحد‌های صنعتی ملزم به نصب فیلتراسیون بر روی واحد‌های خود هستند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از کلان‌شهر‌های آلوده موجود در سطح کشور است، اضافه کرد: همچنین استان اصفهان قطب صنعتی کشور است و واحد‌های صنعتی بسیاری در سراسر این استان فعالیت می‌کنند.

معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان توسعه فضای سبز موجود در شهرک‌های صنعتی را از جمله راهکار‌های مهم در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی موجود در این شهرک‌ها دانست و تصریح کرد: همچنین احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌ها در این شهرک‌ها از ایجاد و افزایش آلاینده‌های ناشی از فعالیت واحد‌های صنعتی جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت محیط زیست به عنوان متولی کنترل و مدیریت آلاینده‌های زیست محیطی با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده نسبت به کنترل آلاینده‌های ناشی از فعالیت واحد‌های صنعتی اقدام می‌کند، ادامه داد: همچنین براساس قانون فعالیت واحد‌های صنعتی در شعاع 50 کیلومتری کلان‌شهر اصفهان ممنوع است.

رئیسی با اشاره به میزان فضای سبز موجود در شهرک‌های صنعتی استان تاکید کرد: در حال حاضر 500 هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی موجود در سطح استان به فضای سبز اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 11 هکتار از اراضی استان اصفهان به شهرک‌های صنعتی اختصاص دارد، افزود: توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان براساس برنامه است و هر ساله 30 تا 50 هکتار باید به فضای سبز موجود در این شهرک‌ها اضافه شود.

انتهای پیام/63004/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول