اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

290 هزار هکتار فضای سبز شهری در اردبیل

شهردار اردبیل با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 290 هزار هکتار فضای سبز شهری در اردبیل وجود دارد، افزود: سرانه فضای سبز در شهر اردبیل هشت متر‌مربع است که این وضعیت مطلوب بوده اما همچنان انتظار می‌رود در مناطق مختلف رو به توسعه باشد.

290 هزار هکتار فضای سبز شهری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات فضای سبز اردبیل اظهار داشت: ما از تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از دانشگاه‌ها، صدا و سیما و ... خواسته‌ایم تا آمار فضای سبز خصوصی خود را اعلام کنند تا با جمع‌بندی آمار فضای سبز عمومی و خصوصی سرانه فضای سبز به صورت دقیق اعلام شود.

وی از افتتاح فاز اول پروژه‌های توسعه فضای سبز تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: این پروژه‌ها همزمان با سوم خرداد به همراه پروژه‌های عمرانی، بهسازی و زیر‌بنایی تدارک دیده شده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه سرانه فضای سبز در اردبیل 6 متر‌مربع است، ابراز داشت: این سرانه با بهره‌برداری از پارک‌ها و فضای سبز در حقیقت به میزان دو هکتار، سربند به میران 3.5 هکتار، میر‌اشرف به میزان 1.5 هکتار و همچنین پروژه‌های در حال تکمیل فضای سبز شهرک‌های مختلف ارتقا می‌یابد.

بدری با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 290 هزار هکتار فضای سبز شهری در اردبیل موجود است، افزود: این وضعیت قابل قبول بوده اما همچنان انتظار می‌رود در مناطق مختلف رو به توسعه باشد.

شهردار اردبیل از آغاز کاشت گل و درختچه‌های تزئینی در میادین و پارک‌ها تا پایان فروردین‌ماه خبر داد و تصریح کرد: ما بخش عمده‌ای از فعالیت کاشت را تا آخر اردیبهشت ماه به پایان می‌رسانیم.

بدری همچنین از تولید 227 هزار تن آسفالت در سال جاری و اولویت بهسازی و آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر خبر داد و گفت: ما امسال به کیفیت آسفالت توجه ویژه‌ای داریم تا در این زمینه با برخی گله‌مندی‌ها و ناراحتی هموطنان روبرو نشویم.

این مسئول با یادآوری اینکه کاشت نهال و درختچه‌های زینتی با مساعد شدن شرایط جوی در شهر اردبیل آغاز شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال نسبت به سال گذشته بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را هر چه سریع‌تر تکمیل کرده و تا هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: در این توسعه سعی شده است کیفیت فدای کمیت نشود چرا که اکثر گل‌ها، درختچه‌ها و نهال‌های کاشته شده متناسب با اقلیم اردبیل بوده و مشکلی را از این بابت نداریم.

انتهای پیام/62006/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول