اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل خبر داد

توسعه 8 هکتاری فضای سبز اردبیل

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل از توسعه هشت هکتاری فضای سبز در محلات اردبیل خبر داد.

توسعه 8 هکتاری فضای سبز اردبیل

حسین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از این میزان توسعه حدود دو هکتار در قالب پارک حقیقت در حال انجام است که بخش عمده‌ای از عملیات اجرایی پارک حقیقت اعم از درختکاری، کف‌سازی، جدول‌گذاری و تامین آب خام و سیستم روشنایی این پارک عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر این پارک در مرحله تنظیم مبلمان و همچنین کاشت درختچه‌های زینتی و گل‌های فصلی است که پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته دولت این پارک به عنوان پارک بزرگ منطقه‌ای به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل یکی دیگر از پارک‌های منطقه‌ای در اطراف اردبیل را پارک سربند به مساحت 3.5 هکتار در کنار محور اردبیل ـ مغان اعلام کرد و افزود: به دلیل شرایط خاص محل احداث این پارک و تراشه‌هایی که در بخشی از منطقه صخره‌ای مشرف به جاده انجام می‌شد ما کارهای اجرایی را از چند ماه پیش آغاز کردیم به طوری که در حال حاضر این پروژه با 80 درصد پیشرفت در حال انجام است و تنها مشکل ما اختلاف نظر با میراث فرهنگی در خصوص تاریخی بودن این تپه است که قرار شده با توافق اولیه و انجام کاوش‌ها در فرصت دو سه ماهه بتوانیم این پارک را آماده افتتاح کنیم تا هموطنانمان در منطقه وحدت بتوانند از مزایای آن بهره ببرند.

رفیعی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با یادآوری اینکه این منطقه می‌تواند به یکی از پارک‌های بزرگ شهر تبدیل شده و محل پرورش گل و گیاهان متنوع در اردبیل باشد، ادامه داد: تجهیز پارک سربند به مبلمان جدید و آلاچیق‌های محلی به زیبایی این پارک می‌افزاید که تا چند ماه آینده تلاش می‌کنیم این پارک نیز آماده استفاده برای همشهریان باشد.

این مسئول در خصوص احداث پارک میر‌اشرف در مساحت 1.5 هکتار و انجام کارهای مطالعاتی در این منطقه تصریح کرد: با توجه به احداث این سه پارک در محلات اردبیل و افزوده شدن هشت هکتار فضای سبز به مجموع فضاهای تفریحی و گردشگری اردبیل انتظار می‌رود سرانه فضای سبز در حد معقول و قابل قبول افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل به طرح‌های توسعه فضای سبز در شهرک‌های جدید اردبیل اشاره کرد و یادآور شد:‌ بیشترین توسعه در شهرک سبلان اتفاق افتاده به طوری که ما امسال در تلاش هستیم تا به صورت 100 درصد پرونده توسعه فضای سبز در شهرک سبلان اردبیل را ببندیم چرا که بیش از هشت پارک محلی و منطقه‌ای کوچک، بزرگ و متوسط در این شهرک در سه چهار سال اخیر احداث و راه‌اندازی شده است.

رفیعی از اجرای طرح توسعه شبکه آب خام پارک‌ها در منطقه کمر‌بندی اردبیل و رفع نیاز پارک‌ها در این حوزه خبر داد و ابراز داشت: 300 میلیون تومان اعتبار در محدوده نیار برای توسعه شبکه خام و همچنین بزرگراه ولایت در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد با حق‌آبه دریافت شده از شورابیل بتوانیم این شبکه را تکمیل کرده و مشکل چندین ساله آب خام پارک‌ها و فضای سبز را برطرف کنیم.

وی از اتصال این رینگ به بزرگراه شهدا، بسیج، شهرک سینا و همچنین شهرک‌های جدید‌الاحداث خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت آب منطقه‌ای حفر هرگونه چاه را ممنوع کرده است برای حل مشکل آب خام پارک‌ها و فضای سبز واقع در این مناطق با بهره‌گیری از این شبکه می‌توانیم تامین آب داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از آغاز مرحله دوم کاشت گل و گیاه و درختچه‌های زینتی در اردبیل خبر داد و گفت: در مرحله اول بیش از 20 هزار جعبه گل و 500 هزار بوته انواع گل‌های زینتی و درختچه‌های محلی در مناطق مختلف استان کاشته شد که مرحله دوم آن نیز به صورت فراگیر در اکثر نقاط شهر اردبیل آغاز شده است که پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر خرداد ماه این کار ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول