اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس انجمن حمایت از زندانیان گچساران:

وضعیت واگذاری مغازه‌های فروش تولیدات زندانیان گچساران مشخص شود

بازرس انجمن حمایت از زندانیان گچساران با اشاره به وضعیت نامعلوم چند باب مغازه در نظر گرفته شده برای فروش تولیدات و دست ساخته‌های زندانیان این شهرستان، تعیین تکلیف واگذاری این مغازه‌ها را خواستار شد.

وضعیت واگذاری مغازه‌های فروش تولیدات زندانیان گچساران مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کوکب حاتمی در جلسه مجمع حمایت از انجمن زندانیان گچساران اظهار داشت: انسان‌ها بالفطره خوب هستند و خداوند خصلت‌های مثبتی را در ذات انسان گذاشته است که این خصلت‌ها نیاز به تحریک و تلنگر دارد.

وی افزود: متأسفانه ما هیچگاه نتوانستیم تلنگر و تحریک لازم را در راستای ایجاد و افزایش خصلت‌های مثبت افراد جامعه و بروز رفتارهای انسان‌دوستانه داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان با انتقاد از عدم آگاهی‌بخشی و تحریک احساسات انسان‌دوستانه و شرعی توسط افراد و نهادهای مرتبط به مغازه‌های اطراف مسجد صاحب‌الزمان(عج) گچساران اشاره کرد و گفت: اطراف آن مسجد مغازه‌های میوه‌فروشی زیادی وجود دارد که میوه‌های این مغازه‌ها بر اثر آفتاب و گرما از بین رفته و دور ریخته می‌شود اما ما نتوانستیم اجماع کسبه در مسجد، احکام مکاسب و زکات اموال را برای کاسبان تشریح کنیم.

حاتمی ادامه داد: هماهنگی این موارد با مجمع امور صنفی گچساران بوده و این مجمع در این مورد کوتاهی کرده است.

بازرس انجمن حمایت از زندانیان گچساران در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: به حکم تدبیر و تعقل باید در پی ایجاد سیستمی باشیم که افراد خیر و نیکوکار را فراخوان داده و آن‌ها را در راستای کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و زندانی ساماندهی کنیم.

حاتمی ادامه داد: در پی گسترش مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، دیدگاه‌ها تغییر و نیازها نیز گسترش پیدا کرده است و مجموعه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی کارایی لازم را ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان همکاری، تعامل و نوع‌دوستی خیرین و آحاد مردم را سبب افزایش کمک‌های مردمی در کنار پوشش سازمان‌های حمایتی دانست.

وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی برای عدم بازگشت زندانیان به امور خلاف قانون و زندان وجود دارد، اظهار داشت: اگر یک زندانی پس از آزادی وارد جامعه شود اما بستر و زمینه برای ایجاد اشتغال و جذب وی فراهم نباشد وی به ناچار به همان رویکرد خلاف قانون خود بر می‌گردد.

حاتمی با انتقاد از وضعیت نامعلوم چند باب مغازه که برای فروش تولیدات افراد زندانی در نظر گرفته شده بود، متذکر شد: از دادستان و نماینده وی خواستار پیگیری این موضوع هستم که این مغازه‌ها به چه کسانی واگذار شده است و در حال حاضر چه وضعیتی دارند.

وی رویکرد مغازه‌های در نظر گرفته شده برای تولیدات و دست‌ساخته‌های زندانیان را مثبت و تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: ساماندهی این مغازه‌ها گامی مهم در راستای برطرف کردن برخی مشکلات مالی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها است که با پیگیری وضعیت این مغازه‌ها گامی مهم در راستای حمایت از زندانیان برداشته می‌شود.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول