اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

زنبورداران قزوین بیمه می‌شوند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان، طرح بیمه همگانی زنبورداران در این استان اجرا می‌شود.

زنبورداران قزوین بیمه می‌شوند

یوسف جلوخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌‌ای اظهار داشت: اجرای طرح بیمه زنبورداران بر اساس بند ب ماده هفت قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و پوشش بیمه‌ای گروه‌های خاص اقشار جامعه با همکاری سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

وی افزود: این سازمان اسامی زنبورداران فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای را به سازمان تأمین اجتماعی کشور اعلام کرده تا پس از انجام مراحل قانونی، اسامی زنبورداران واجد شرایط در سایت سازمان تأمین اجتماعی قابل رویت و پیگیری باشد.

جلوخانی با اشاره به اهمیت صنعت زنبورداری در اقتصاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده بیمه زنبورداران در سطح این استان تحقق یافته و تمام زنبورداران برای انجام مراحل قانونی بیمه خود و به منظور زیرپوشش قرار گرفتن بیمه به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

به گفته وی سالانه 486 تن عسل از تعداد 89 هزار و 343 کندو برداشت می‌شود.

اجرای طرح پرورش مرغ 42 روزه در قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در سال جاری اجرای طرح پرورش مرغ 42 روزه از مهم‌ترین اهداف بخش طیور و از اقدامات بسیار ضروری در ارتقای کیفی و کمی تولید گوشت مرغ در سازمان جهاد کشاورزی است.

جلوخانی با بیان اینکه در پرورش طیور در دوره 50 روزه چربی ذخیره شده در بدن مرغ در هفته آخر صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این اندوخته‌های چربی‌ برای سلامت مصرف‌کنندگان مضر است و از این رو طرح پرورش مرغ 42 روزه تأثیر بسزایی در ارتقای سلامت مردم دارد.

این مسئول، کاهش دوره پرورش مرغ به 42 روز را در میزان مصرف انرژی، مصرف واکسن‌ها، داروها و مکمل‌های افزودنی مقرون به صرفه دانست.

جلوخانی با اشاره به وضعیت پرورش طیور در کشور به ویژه ساختار و تراکم بالای واحدها، اجرای این طرح را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس نیاز جامعه باید هرچه سریع‌تر این طرح به مرحله اجرا درآید تا علاوه بر ادامه روند تولید مرغ در کشور، فرصتی برای صادرات مرغ به کشورهای همسایه فراهم شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: هم‌اکنون در استان قزوین تعداد 425 واحد مرغ گوشتی با ظرفیتی بیش از 11 میلیون قطعه در حال فعالیت هستند و در صورت تخصیص اعتبار طرح پرورش مرغ 42 روزه عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول