اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی

11 هزار نفر در آذربایجان شرقی به کار زنبورداری مشغول هستند

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تعداد زنبورداران استان را 11 هزار نفر اعلام کرد.

11 هزار نفر در آذربایجان شرقی به کار زنبورداری مشغول هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جاوید بهروزین ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران از اختصاص 6 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات کم بهره چهار درصد به زنبورداران از طریق شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان به عنوان نخستین دریافت کنندگان تسهیلات صندوق تخصصی حمایت از توسعه صنعت زنبورداری در سطح کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه با تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، این صنعت در آذربایجان‌شرقی رونق روزافزون می‌گیرد، افزود: صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور به عنوان پنجمین صندوق ملی در بخش کشاورزی و ششمین صندوق تخصصی در بخش زنبورداری، تشکیل یافته و این صندوق در پی رفع مشکلات اعضاء و حمایت از زنبورداران در سراسر کشور است.

بهروزین با بیان اینکه هم اکنون صنعت زنبورداری با مشکل تامین اعتبارات مالی مواجه است که با ایجاد صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری بخش عمده این مشکلات برطرف خواهد شد، افزود: کمبود اعتبارات مالی صنعت زنبورداری موجب شده که زنبورداران تمام مدت با مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوایی، سرما و گرما، پدیده ریزگردها و بیماری‌ها مواجه شوند.

وی با بیان این که بخش زنبورعسل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: این بخش باید از لحاظ تامین مالی مورد توجه و حمایت مستمر مسئولان و فعالان قرار گیرد.

مدیر امور طیور سازمان تعداد زنبورداران آذربایجان‌شرقی را قریب 11 هزار نفر عنوان کرد و گفت: جامعه زنبورداری استان باید در قالب انجمن‌های علمی و تشکل‌های زنبورداری، تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها ساماندهی شود که تاکنون نیز اقدامات خوبی در سیر تحول صنعت زنبورداری آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه معاونت بهبود تولیدات دامی به عنوان خدمتگزار پیگیر رفع مشکلات زنبورداران استان از طریق مسئولان ذیربط در قالب دریافت تسهیلاتی همچون ارائه شکر به زنبورداران است، اما به طور حتم تمام این اقدامات در رفع مشکلات عمده این بخش موثر نبوده است، افزود: تفاوت صندوق حمایت از صنعت زنبورداری با سایر صندوق‌ها در پراکنش گسترده و فراگیری در سطح استان‌های کشور است که امیدواریم با افزایش اعضاء سرمایه این بخش نیز رشد قابل توجهی داشته باشد. 

بهروزین با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری تنها به جامعه زنبورداران تعلق ندارد بلکه صنایع جانبی و مرتبط نیز از اعضای این صندوق خواهند بود، گفت: متقاضیان و شرکت‌های تعاونی زنبورداری که متقاضی عضویت در این صندوق هستند باید با تکمیل پرونده و سهم 36 درصدی خود برای عضویت در صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور اقدام کنند.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات و تامین نیازهای مالی یکی از مولفه‌های کوچک این صندوق است، افزود: بخش‌های تولیدی می‌توانند از ظرفیت‌های این صندوق به طور کامل بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی تشکیل صندوق تخصصی صنعت زنبورداری کشور، استقرار و توسعه کامل زنجیره تولید در صنعت زنبورداری کشور است که باید تهیه و اجرا شود اظهار کرد: بنابراین استقرار کامل زنجیره تولید از صفر تا 100 باید مورد توجه قرار گیرد تا با کمک این صندوق‌ها چرخه تولید ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: ایران رتبه چهارم را در تعداد کلنی و رتبه هشتم را در میزان تولید عسل در دنیا داشته و تنوع گونه‌های گیاهی مهم‌ترین علت عسل مطلوب در کشور است. 

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول