اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان:

70 درصد مردم سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 800 هزار نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت و بیمه ایرانیان قرار دارند.

70 درصد مردم سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد صفدری امروز در جلسه شورای اداری مدیران اداره‌کل بیمه سلامت استان با تبریک ماه رجب و فرارسیدن میلاد باسعادت مولود کعبه اظهار داشت: هر ایرانی که دارای شماره ملی است باید یک دفترچه بیمه سلامت ایرانیان نیز داشته باشد.

وی افزود: هزینه‌های پرداخت شده به یک‌هزار و 200 طرف قرارداد بیمه اداره‌کل سلامت سالیانه، یک‌هزار و 200 میلیارد تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: ماهیانه 6 میلیارد تومان به بخش خصوصی و 120 میلیارد تومان به بخش دولتی برای درمان پرداخت می‌شود که این مهم رضایتمندی طرف‌های قرارداد با این اداره‌کل را به همراه داشته است.

صفدری بیان کرد: این امر باعث شده تا دفترچه‌های بیمه سلامت در دست مردم، اعتبار و ارزش ویژه‌ای به مثابه چک سفید را پیدا کند و در این زمینه برای بیماران نقطه امیدی محسوب می‌شود.

وی با مهم برشمردن مباحث ممیزی در ادارات بیمه سلامت گفت: در نیمه تیرماه بحث مدیریت کیفیت را آغاز می‌کنیم و امسال هر اداره مرتبط در این زمینه چنانچه نتواند موفق شود، بیمه سلامت آن در مدیریت کیفیت حذف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بنابراین اخذ مدیریت کیفیت هر اداره منوط به ارائه مطلوب ممیزی در آن بخش است.

صفدری با تأکید بر مبحث نظارت و حضور فیزیکی مدیران دستگاه‌ها در امر ممیزی و دفاتر پیشخوان و سایر امور مربوط به بیمه مردم افزود: در راستای کاهش تصدی‌گری، دفاتر پیشخوان به کمک ادارات بیمه آمده که در این زمینه باید با دقت و نظارت و منفک از امور دیگر در این دفاتر به امر بیمه مردم رسیدگی شود.

اجرای طرح یکپارچه‌سازی بیمه‌ها در سیستان و بلوچستان

وی از طرح یکپارچه شدن بیمه‌ها در استان خبر داد و اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت وظیفه این امر خطیر را برعهده دارد تا زمانی که همه ایرانیان دارای یک دفترچه یکدست بیمه مناسب شوند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان بیان کرد: امیدواریم این امر مهم تا پایان امسال محقق شود.

صفدری در ادامه از استقرار یک میلیون و 200 هزار نفر پزشک خانواده در سراسر استان خبر داد و گفت: در استان سیستان و بلوچستان همه گروه‌ها و اقشار ضعیف زیر پوشش رایگان پزشک خانواده بوده و دارای پرونده دستی و الکترونیکی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر نیز این روند در شهرهای استان در حال اجرا است.

صفدری اضافه کرد: 17 سازمان زیر مجموعه مرتبط با امر بیمه سلامت همنوا برای جمع‌آوری و ارائه یک بیمه پایدار و یکدست برای شهروندان در تلاش هستند.

وی از مدیران دستگاه‌های بیمه‌ای خواست تا با حضور فیزیکی در تعامل همه‌جانبه در همه سطوح در نظارت بر امر بیمه هم‌استانی‌ها به طور مستمر، فعال و پویا عمل کنند تا همه مردم شهرهای بالای 20 هزار نفر از دفترچه‌های یکپارچه بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

انتهای پیام/75003/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول