به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی با حضور فرماندار بویراحمد، مدیرکل ثبتاحوال کهگیلویه و بویراحمد، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری بویراحمد برگزار شد.
محمد الفونه با بیان اینکه تمهیدات لازم برای دو وقایع مهم فوت و ولادت صورت گرفته است، گفت: در گذشته ثبت این دو وقایع معضل بود اما امروزه و در برهه کنونی عملکرد ولادت در کهگیلویه و بویراحمد 98,6 درصد بوده و این نشان از عملکرد مناسب و خوب در جهت ثبت دو وقایع مهم حیاتی در سطح این استان است.
وی میزان آمار ثبت وقایع فوت در چند سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد را 94,5 درصد عنوان کرد و گفت: امروزه با توجه به حساسیت موضوع و امکانات و آگاهسازی لازم در سطح جامعه میزان تمایلات برای ثبت این واقعه بسیار افزایش یافته و این امر نشان از عملکرد مناسب ثبتاحوال استان در ثبت وقایع حیاتی است.
الفونه بخشی از ثبت وقایع را از وظایف مهم بیمارستانهای امام سجاد (ع) یاسوج و شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: در راستای هرچه بهتر ثبت وقایع حیاتی بیمارستانهای مرکز استان باید همکاری لازم را داشته باشند.
این مسئول شهرستانی نقش بیمارستانها، خانههای بهداشت، بخشداریها و ...را در ثبت وقایع مهم خواند و اذعان کرد: ثبتاحوال به عنوان متولی ثبت وقایع بوده از این رو دستگاههای مرتبط با ولادت و فوت افراد همکاری لازم با اداره ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد را داشته باشند.
فرماندار بویراحمد نقش دیگر دستگاههای اجرایی را مهم برشمرد و گفت: با تشکیل سازمان آرامستانها و ساماندهی آنها میتوان آمار فوتی در سطح شهر و روستاها را مشخص و به ثبتاحوال ارسال کرد از این رو همکاری هرچه بیشتر سنگ تراشیها و سازمان آرامستانها در این خصوص مهم و ضروری است.
مسئول ارشد اجرایی در شهرستان بویراحمد عنوان کرد: کلیه نهادها و دستگاههای مربوط برای ثبت دو وقایع مهم حیاتی همکاری لازم در این خصوص با ثبتاحوال این استان را باید داشته باشند تا از میزان معضلات ناشی از این امر کاهش یابد.
انتهای پیام/82011/م20/پ3003