اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرایان خبر داد

رشد 60 درصدی حیات وحش در منطقه حفاظت شده کمرسرخ سرایان

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرایان گفت: بر اساس گزارش‌های مردم محلی و سرشماری سال گذشته، حیات وحش در منطقه کمرسرخ سرایان رشد 60 درصدی یافته است.

رشد 60 درصدی حیات وحش در منطقه حفاظت شده کمرسرخ سرایان

عبدالله اسدی‌برون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با تاثیر بارندگی‌های سال جاری در پایداری حیات وحش سرایان اظهار داشت: افزایش بارندگی‌ها در سال جاری و افزایش پوشش گیاهی این شهرستان در پایداری حیات وحش منطقه حفاظت شده کمر سرخ مؤثر بوده است.  

وی ادامه داد: بارندگی باعث افزایش ذخایر و منابع آبهای سطحی و زیرزمینی شده و این امر در پایداری و حفظ حیات وحش تاثیر بسزایی دارد.

شهرستان سرایان دارای تنوع زیستی فراوان

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرایان گفت: شهرستان سرایان از نظر تنوع زیستی و برخورداری از انواع گونه‌های گیاهی به ویژه گیاهان دارویی از شهرستان‌های برخوردار خراسان جنوبی است.

اسدی‌برون گفت: شهرستان سرایان از لحاظ زیستگاه حیات وحش در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته که پوشش گیاهی در حفظ این زیستگاه با تامین منابع غذایی حیات وحش عامل بسیار مهمی محسوب می‌شود. 

وی تصریح کرد: انسان‌ها مهمترین عامل تاثیرگذار در چرخه هستی هستند بنابراین با ایجاد فرهنگ زیست محیطی در اذهان عمومی و ایجاد دغدغه حفاظت از حیات وحش در بین مردم بهترین راهکار برای حفاظت از تنوع زیستی کشور است.

استقرار پاسگاه محیط‌بانی کریمو

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرایان از رشد 60 درصدی حیات وحش در منطقه حفاظت شده کمرسرخ سرایان خبر داد و متذکر شد: بر اساس گزارش‌های مردم محلی و سرشماری سال گذشته، حیات وحش فقط در منطقه کمرسرخ سرایان رشد چشمگیری داشته است.

اسدی‌برون اذعان داشت: با استقرار پاسگاه محیط‌بانی کریمو و گشت و کنترل مستمر در نقاط مختلف امید است شاهد رشد هر چه بیشتر این منطقه باشیم.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول