اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

تبعیت از ولایت به منزله نوشیدن آب حیات است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آثار مطلوب ولایت‌پذیری در جامعه بیان داشت: تبعیت از ولایت حکم نوشیدن آب حیات و زندگی جاودانه برای انسان دارد.

تبعیت از ولایت به منزله نوشیدن آب حیات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حکمتی که خداوند در سوره فرقان به تبیین آن پرداخته است اشاره کرد و اظهار داشت: در این سوره به ظالمان روزگار هشدار داده می‌شود به فکر روزی باشید که انگشت ندامت و حسرت به دهان بگیرید.

وی با بیان اینکه آیات قرآن مصداق همه عصرهاست گفت: آیات قرآن محدود به زمانی خاص نیست به همین دلیل تمام هشدارها و پیام‌هایی که در قرآن به آن اشاره شده مصداق بارز همه زمان‌هاست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وقایعی که در گوشه و کنار دنیا توسط مستکبران جهان رخ می‌دهد تصریح کرد: این افراد قصد دارند با قرار گرفتن لب نهر روان آب را گل آلود کنند.

وی بیان داشت: استکبار از آن سوی دنیا فقط به نیت حمله به کشورهای ضعیف مانند افغانستان، پاکستان، سوریه و... می‌آید و دنیا را به آشوب می‌کشد.

آیت‌الله علوی گرگانی ابراز داشت: این رفتارها فقط ناشی از خوی وحشیانه و ظالمانه است که برای قدرت‌نمایی به سلطه‌جویی دست می‌زنند.

وی اضافه کرد: این افراد به تعبیر سوره فرقان در روز رستاخیز از روی ناراحتی انگشت ندامت بر دهان می‌گیرند و می‌گویند ای کاش به کسی ظلم نمی‌کردیم و اطاعت از ولایت را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دادیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راز خلقت انسان گفت: خداوند انسان را بیهوده نیافریده و از بنده‌ای که به او روزی می‌دهد انتظار دارد از فرمان او برای یک زندگی صحیح در دنیا پیروی کند.

وی تصریح کرد: شاید امروز ما به معنای واقعی قدردان ولایت نباشیم ولی زمانی متوجه می‌شویم که چرا از نعمت ولایت بهره نبرده‌ایم که فرصتی برای بازگشت باقی نمانده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه اطاعت از ولایت حکم آب حیات را برای انسان‌ها دارد گفت: کسی که ولایت‌مدار است در تمام زندگی خود دستور‌العملی مناسب دارد.

وی افزود: ولایت امروز در دست حضرت حجت (عج) است ولی به دلیل اینکه در شرایط کنونی دسترسی به ایشان ممکن نیست می‌توانیم به نمایندگان ایشان روی زمین که علما، مراجع و رهبری هستند مراجعه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ولایت را مسئله‌ای ریشه‌دار ذکر کرد و بیان داشت: اگر حضرت مهدی (عج) نباشد این کشتی دنیا بدون سامان خواهد ماند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه باید بین کسانی که در سایه مکتب اهل بیت (ع)، مراجع و علما زندگی می‌کنند و کسانی که در بیابان زندگی می‌کنند تفاوت وجود داشته باشد ابراز داشت: اگر بیابان‌نشینی که به علما، مراجع و رهبری دسترسی ندارد شناختی روی ولایت نداشته باشد، مسئله‌ای ندارد ولی اگر کسانی که در این مکتب هستند و به محضر علما و سخنان رهبری دسترسی دارند تابع ولایت نبودن پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: وقتی که در محضر علما و رهبری شرفیاب می‌شویم به این درک می‌رسیم که ما نه تنها بی‌سرپرست نیستیم بلکه صاحبی دانا و آگاه داریم که به تمام مسائل واقف است.

انتهای پیام/78005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول