اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی خبر داد

7883 مورد ایجاد اشتغال توسط صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی

مدیر عامل صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 7 هزار و 883 مورد پرداخت وام و ایجاد اشتغال در صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی تحقق یافته است.

7883 مورد ایجاد اشتغال توسط صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی

صلاح گل محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال گذشته 7 هزار و 883 مورد پرداخت وام و ایجاد اشتغال در صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی صورت گرفته که در این زمینه صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی به مبلغ 418 میلیارد و 88 هزار ریال وام قرض‌الحسنه، برای ایجاد اشتغال در استان آذربایجان غربی پرداخت کرده است.

وی افزود: وام اعطاء شده در این صندوق قرض‌الحسنه بوده و با کارمزد چهار درصد اعمال شده که در مناطق روستایی که محروم هستند کارمزد صفر درصد اعمال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

گل محمدی با بیان اینکه از محل سپرده‌های مردمی و بحث آورده‌های مردمی 51 میلیارد و 268 میلیون ریال وام اشتغال‌زایی از منابع خود مردم داریم، خاطرنشان کرد: این منابع شامل سپرده‌های خردی است که مردم به صندوق آورده و نیز افراد خیری که در صندوق سپرده‌گذاری می‌کنند تأمین شده و از این منابع از طریق صندوق وام اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود.

وی به تفاهم‌نامه‌ای که این صندوق با دو بانک صادرات و بانک توسعه تعاون دارد اشاره و تصریح کرد: استان‌های دیگر منابع مردمی را جذب می‌کردند و به تهران می‌فرستادند و وام اشتغال‌زایی نیز از این طریق پرداخت می‌شد که ما همین منبع را در بانک‌های استان آذربایجان غربی پرداخت کردیم که این کار به منظور تقویت نظام پولی و بانک‌های استان انجام گرفت.

گل محمدی اضافه کرد: ما در صندوق مهر امام رضا (ع) آذربایجان غربی این پول را همانند سایر استان‌ها از استان خارج نکرده و این دو بانک که پول صندوق در آن‌ها هست را مشروط کردیم که وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی بدهند.

وی ابراز داشت: در این راستا بانک صادرات 4 میلیارد و 264 میلیون ریال و بانک توسعه نیز به هشت تعاونی 3 میلیارد و 545 میلیون ریال پرداخت کردند.

گل‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در بحث مشاغل خانگی کل سهمیه‌ای که به استان ما اعلام کرده بودند به بانک‌های مورد نظر معرفی کردیم.

وی افزود: در این زمینه سهمیه استان ما پرداخت در بحث مشاغل خانگی برای 2 هزار و 677 نفر به مبلغ 83 میلیارد و 899 میلیون ریال بود. 

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول