اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تحقق 10 درصدی تعهد اشتغال طی دو ماه اخیر در اردبیل

استاندار اردبیل از تحقق 10 درصدی تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در دو ماه اخیر خبر داد.

تحقق 10 درصدی تعهد اشتغال طی دو ماه اخیر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه شورای اشتغال استان اظهار داشت: سهمیه امسال دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق اشتغال 34 هزار و 591 شغل تعریف و ابلاغ شده است که ما در روزهای گذشته سعی کردیم این میزان تعهد اشتغال را در بین دستگاه‌های مختلف و بر اساس ظرفیت آنها تقسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به روایت سامانه رصد اشتغال کشور از ابتدای امسال تا آخر اردیبهشت ماه بیش از 3 هزار و 481 فرصت شغلی در استان اردبیل ایجاد شده است که 10 درصد تعهدات اشتغال امسال ما را شامل می‌شود.

استاندار اردبیل با برشمردن تحقق اشتغال دستگاه‌های مختلف اجرایی و ظرفیت آنها یادآور شد: آب و فاضلاب شهری از 100 تعهد اشتغال خود تاکنون رقمی محقق نکرده است در حالی که آب و فاضلاب روستایی از 120 تعهد اشتغال استان 15 فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

نیکزاد تعهد اشتغال آموزش فنی و حرفه‌ای را 450 نفر، امور زندان‌ها را 100 نفر، برق منطقه‌ای را 50 نفر، مرکز رشد و فناوری را 70 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ یک از این دستگاه‌ها تحقق اشتغالی را نداشتند.

این مسئول عنوان کرد:‌ از ابتدای امسال آموزش و پرورش از 150 تعهد اشتغال خود 40 نفر، بنیاد شهید از 500 نفر تعهد اشتغال برای 150 نفر، بنیاد مسکن از 5 هزار تعهد اشتغال 74 نفر، جهاد کشاورزی از 4 هزار و 500 تعهد اشتغال برای 57 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

رئیس شورای اشتغال استان با بیان اینکه حمل و نقل و دانشگاه علوم پزشکی به ترتیب از 151 نفر و 965 نفر تعهد اشتغال خود در مجموع 90 فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند، ابراز داشت: راه و شهرسازی از 4 هزار و 529 فرصت شغلی تعهد شده برای یک هزار و 505 نفر، بهزیستی از یک هزار و 60 تعهد اشتغال برای 86 نفر، آب منطقه‌ای از 970 نفر برای 100 نفر، شهرک صنعتی از 175 تعهد اشتغال تنها برای شش نفر فرصت شغلی و کسب و کار فراهم کرده است.

نیکزاد تعهد اشتغال صندوق مهر امام رضا (ع) را 3 هزار و 400 نفر، صنعت و معدن را 8 هزار نفر، فرهنگ و ارشاد اسلامی را 134 نفر، میراث فرهنگی را یک هزار و 97 نفر و ورزش و جوانان را 270 نفر اعلام کرد و افزود: ‌از این دستگاه‌ها به ترتیب صندوق مهر امام رضا (ع) برای 96 نفر، صنعت، معدن و تجارت برای 876 نفر، فرهنگ و ارشاد اسلامی 13 نفر، میراث فرهنگی 94 نفر و ورزش و جوانان نیز برای 12 نفر فرصت شغلی در دو ماهه اخیر بستر‌سازی کرده‌اند.

وی تعهد اشتغال کمیته امداد را 2 هزار و 800 نفر اعلام کرد و گفت: این نهاد حمایتی تاکنون و در دو ماه اخیر توانسته است برای 273 نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

استاندار اردبیل آهنگ حرکت ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: انتظار داریم در ماه‌های آینده این زمینه‌سازی‌ها ارتقا یابد.

پرداخت یک میلیارد و 21 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود در بیان دستور دوم جلسه و در خصوص مشاغل خانگی و پرداختی بانک‌ها ادامه داد: بانک ملی بین دو جلسه از اعتبارات 91 بالغ بر 70 میلیون و 500 هزار تومان، بانک ملت 186 میلیون و 500 هزار تومان و بانک رفاه نیز حدود 15 میلیون تومان از محل مشاغل خانگی سال 91 به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

این مسئول ابراز داشت: بانک صادرات نیز در این فاصله 388 میلیون تومان، بانک تجارت 237 میلیون و 500 هزار تومان، بانک سپه 5 میلیون تومان، بانک کشاورزی 84 میلیون تومان و پست بانک نیز 25 میلیون تومان به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت کرده‌اند.

رئیس شورای اداری استان خاطرنشان کرد: در مجموع بانک‌های عامل استان در حوزه مشاغل خانگی یک میلیارد و 21 میلیون تومان به پرونده‌های ارجاع شده و متقاضیان مشاغل خانگی در دو هفته اخیر پرداختی داشتند که امیدواریم این پرداختی‌های 5 میلیون تومانی تبدیل به ایجاد اشتغال و در‌آمد‌زایی برای خانواده‌ها شود.

نیکزاد با اعلام اینکه از 41 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی تاکنون 10 میلیارد تومان از محل تسهیلات 91 پرداخت شده است، یادآور شد: اگر بانک‌های عامل ماهانه 10 میلیارد تومان پرداختی داشته باشند ما در سه چهار ماه آینده می‌توانیم تکلیف تسهیلات مشاغل خانگی را در سال 91 مشخص کرده و پرونده آن را ببندیم.

وی از مدیران بانک‌های عامل خواست در کنار پرداخت حوزه خود اشتغالی و بنگاه‌های زودبازده در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند تا هم فرصت شغلی ایجاد شده و هم به سرعت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شود.

پرداختی بنگاه‌های زودبازده بسیار کند‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اشتغال استان در پایان سخنان خود با بیان اینکه در حوزه پرداختی برای بنگاه‌های زودبازده بانک‌های عامل کند و بسیار آرام حرکت می‌کنند، افزود: در دو هفته اخیر تنها بانک ملی 930 میلیون تومان و همچنین بانک سپه 550 میلیون تومان پرداختی داشته در حالی که سایر بانک‌ها نظیر ملت، تجارت، صادرات، رفاه و پست بانک از محل مانده بنگاه‌های زودبازده پرداختی نداشته‌اند.

انتهای پیام/62001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول