اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هماهنگی تشکل‌های اعتیاد همدان خبر داد

اشتغال 42 بهبودیافته در مراکز درمان اعتیاد همدان

مسئول شورای هماهنگی تشکل‌های اعتیاد همدان گفت: ایجاد اشتغال برای معتادان بعد از ترک اعتیاد بسیار مهم است و در این زمینه کمپ‌های ترک اعتیاد تاکنون برای تعداد 42 نفر اشتغال ایجاد کردند.

اشتغال 42 بهبودیافته در مراکز درمان اعتیاد همدان

محمدرضا غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه در سطح استان 18 تشکل فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کنند اظهار داشت: این تشکل‌ها بیش از یک هزار و 500 نفر اعضاء فعال دارند که سالانه بیش از 100 برنامه و طرح بزرگ را در سطح استان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: کمپ‌های فعال در حوزه ترک اعتیاد در استان در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی دچار مشکل شدند و توان تأمین مواد غذایی مورد نیاز را با توجه به اینکه تعرفه‌های پذیرش مددجو در کمپ‌ها مانند سال‌های گذشته ثابت بوده و افزایش نیافته است، ندارند.

مسئول شورای هماهنگی تشکل‌های اعتیاد همدان در ادامه با اشاره به اینکه معتادان به استفاده از قرص‌ها و شیشه گرایش پیدا کردند بیان داشت: قرص و شیشه نیازمند درمان ویژه‌ای است و ترک اعتیاد مواد افیونی و سنتی با مواد مخدر صنعتی مانند شیشه از نظر علمی متفاوت است.

وی اضافه کرد: افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد اقدام به ترک اعتیاد  معتادان به شیشه می‌کنند باید دوره‌های ویژه و تخصصی ترک شیشه با عنوان ماتریکس را بگذرانند تا مشکلی ایجاد نشود و آگاهی و تخصص لازم را به دست آورند. 

غلامی به موضوع ایجاد اشتغال برای معتادان بعد از ترک اعتیاد و خروج از مراکز درمانی اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار برای معتادانی که اعتیاد خود را ترک کردند بسیار مهم است و برای این منظور تعداد سه مرکز ترک اعتیاد در سطح استان با انجام دوره‌های مختلف برای تعداد 42 نفر در داخل خود کمپ‌ها ایجاد اشتغال کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: در مراکز درمانی می‌توان با همکاری فنی و حرفه‌ای به مددجویان همزمان با ترک اعتیاد دوره‌های فنی و مهارتی آموزش داد تا فرد بعد از ترخیص با داشتن تخصص فنی وارد عرصه کسب و کار شود.

انتهای پیام/‌89019/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول