اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه اعلام کرد

کلنگ‌زنی مترو ارومیه تا 6 ماه آینده

شهردار ارومیه گفت: امیدواریم تا آبان یا آذر ماه سال جاری کلنگ‌زنی مترو را در ارومیه آغاز کنیم.

کلنگ‌زنی مترو ارومیه تا 6 ماه آینده

محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به میزبان بودن شهردار برای تمام مهمانانی که وارد ارومیه می‌شوند، اظهار داشت: شهردار یک جایگاه برای تمام جریانات سیاسی است و نمی‌تواند خود را برای گروه خاصی آماده کند.

وی با بیان اینکه وجود خط مترو در ارومیه یکی از نیازهای 10 تا 15 سال آینده این شهر است، تصریح کرد: هزینه ایجاد یک متر خط مترو با تجهیزات، 120 میلیون تومان است.

حضرت‌پور به انجام مذاکرات اولیه با یک شرکت ترک برای احداث خط ترانوا در ارومیه اشاره کرد و گفت: فاز اول این خط از فلکه جیران تا میدان انقلاب خواهد بود.

شهردار ارومیه افزود: برای احداث ترانوا در خیابان امام (ره)، بلوار 17 شهریور و خیابان طالقانی 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه احداث خط مترو بسیار بالا است اما امیدواریم تا آبان و آذر ماه سال جاری کلنگ زنی مترو را آغاز کنیم.

حضرت‌پور ابراز داشت: احداث پروژه پل قویون ارومیه در سال 87 آغاز شد و هزینه‌های این پروژه 205 میلیارد تومان تا سال جاری برآورد شده است.

وی از ایجاد تیر پارک در نزدیکی باغ رضوان ارومیه خبر داد و اذعان داشت: با تجهیز این مکان توسط شهرداری ارومیه، از ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر جلوگیری می‌شود.

حضرت‌پور ادامه داد: برای کاهش آلودگی صوتی شهر ارومیه باید فرهنگ‌سازی شود و بخشی از این فرهنگ‌سازی وظیفه شهرداری است.

انتهای پیام/61010/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول