اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهرداری اختیار لازم را برای مدیریت مترو ندارد/ متروی اصفهان تیرماه راه نمی‌افتد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان از اختیارات لازم برای مدیریت پروژه مترو برخوردار نیست و نسبت به وعده‌های ارائه شده مبنی بر راه‌اندازی پروژه قطار شهری اصفهان در تابستان امسال مردد هستم.

شهرداری اختیار لازم را برای مدیریت مترو ندارد/ متروی اصفهان تیرماه راه نمی‌افتد

علیرضا نصراصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا متروی اصفهان در زمان اعلام شده از سوی مسئولان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: تمام امور مربوط به راه‌اندازی مترو در اختیار شهرداری نیست و در صورتی که تمام این امور در اختیار شورا و شهرداری قرار داشت، احتمال ارائه خبری قطعی مبنی بر زمان راه‌اندازی متروی اصفهان وجود داشت.

وی با بیان اینکه از حدود شش سال گذشته تاکنون وعده‌هایی از سوی مسئولان نسبت به راه‌اندازی پروژه قطار شهری اصفهان ارائه شده، اما هنوز این وعده‌ها عملیاتی نشده است، ادامه داد: دلیل این بدقولی‌ها این بوده که اجرای این پروژه تنها در اختیار شورای شهر و شهرداری نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برخی از اجرای این پروژه به اعتبارات ملی متصل است و بخشی از آن نیز به تصمیم‌های ملی بستگی دارد، تصریح کرد: خرید واگن از جمله این تصمیم‌ها بوده که در حال حاضر تصمیم‌های این چنینی در وزارت کشور متمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه درآمد‌ها، بودجه‌ها و اعتبارات شهرداری اصفهان نیز به تنهایی جوابگوی راه‌اندازی پروژه مترو نیست، اضافه کرد: شهرداری با توجه به این موضوع نمی‌تواند به صورت ویژه در راستای اجرای این پروژه وارد شود و به تنهایی امور مربوط به راه‌اندازی قطار شهری اصفهان را دنبال کند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه همچنین شهرداری اصفهان از اختیارات لازم برای مدیریت پروژه مترو برخوردار نیست، تاکید کرد: شهرداری به راحتی بسیاری از پروژه‌های عمرانی را که در یک پروسه زمانی مشخص شده در سطح شهر انجام می‌دهد، چرا که شهرداری در راستای اجرای این پروژه‌ها از اختیارات کامل برخوردار است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانیم به وعده‌های ارائه شده مبنی بر راه‌اندازی متروی اصفهان در تابستان امسال اکتفاء کنیم، افزود: نسبت به وعده‌های ارائه شده مبنی بر راه‌اندازی پروژه قطار شهری اصفهان در این زمان مردد هستم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در صورت وجود مترو و واگن‌های مورد نیاز آن به صورت قطعی متروی اصفهان تا تیر ماه امسال نیز به بهره‌برداری نمی‌رسد، گفت: در صورتی که تمام شرایط برای راه‌اندازی این پروژه وجود داشته باشد، بیش از این زمان برای راه‌اندازی متروی اصفهان مورد نیاز است.

انتهای پیام/63004/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول