اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دو ماه از سال گذشت اما...

میدان کشاورز همچنان خاموش است / ساماندهی میدان کشاورز در دستور کار شهرداری یزد

با گذشت بیش از دو ماه از سال جدید و با وجود وعده‌های مکرر مسئولان شهرداری یزد برای ساماندهی چهارراه کشاورز که در اواخر سال گذشته به میدان تبدیل شد، هنوز این مکان از نبود روشنایی رنج می‌برد.

میدان کشاورز همچنان خاموش است / ساماندهی میدان کشاورز در دستور کار شهرداری یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد مشکلات موجود در میدان کشاورز منتهی به برق‌رسانی این پروژه نیست بلکه توقف وانت بارها در حاشیه میدان و نصب تابلو علائم راهنمایی رانندگی هم در این نقطه باعث بروز مشکلات ترافیکی شده است.

چهارراه کشاورز یزد بر اساس طرحی از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری یزد با هدف ساماندهی ترافیک شهری و جلوگیری از گره ترافیکی و بروز تصادفات به میدان تبدیل شد و با وجود قول مساعد مسئولان در شهرداری مبنی بر تکمیل پروژه تا پیش از سال نو، اجرای آن به صورت کامل به پایان نرسید و تنها در حد بازگشایی مسیر برای تردد اکتفا شد.

* معبر خاکی در کنار میدان کشاورز،‌ رفت و آمد مردم را مختل کرده است

عدم آسفالت ریزی در حاشیه میدان و رها شدن آن به صورت معبر خاکی، رفت و آمد شهروندان در این نقطه را دچار مشکل کرد و همواره شهروندان نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

شهردار منطقه یک یزد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: به دلیل بروز تصادفات زیاد در این چهارراه، طرح تبدیل آن به میدان ارائه شد و عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز شد.

سید ابوالفضل کشفی با بیان اینکه عملیات عمرانی این میدان از سال گذشته آغاز شد، افزود: با توجه به تاکید شهردار یزد بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، طرح تبدیل چهارراه به میدان اجرایی شد و با تغییراتی که معاونت عمرانی شهرداری در طرح ایجاد کرد، کار عمرانی آن به پایان سال گذشته رسید.

* بارندگی‌ها روند اجرای پروژه را کند کرد

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی شده برای اجرای طرح، قرار بود این میدان تا قبل از سال جدید بهره‌برداری و تکمیل شود اما با توجه به بارندگی‌ها باعث شد که خسارت زیادی به زیرساخت‌های حاشیه میدان وارد شود و کار زیرسازی دوباره انجام شد.

کشفی سطح عمرانی در اجرای این طرح را بالغ بر 5 هزار مترمربع دانست و عنوان کرد: اجرای طرح با نظر معاونت ترافیک و مشاوران طرح بوده و از استانداردهای لازم برخوردار است و پاسخگوی ترافیک خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس مبنی بر توقف وانت‌بارها در حاشیه میدان نیز اظهار داشت: توقف وانت‌بارها از گذشته که این میدان به صورت چهارراه بوده صورت می‌گرفته و این منطقه به ایستگاهی برای وانت‌ها تبدیل شده است.

* توقف وانت‌بارها در تعامل با پلیس راهور و معاونت حمل و نقل شهرداری یزد قابل رفع است

شهردار منطقه یک تصریح کرد: این معضل در تعامل با پلیس راهور و معاونت حمل و نقل شهرداری و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در محل مناسب به خودی خود حل خواهد شد.

کشفی همچنین پیرامون نوسازی و روکش آسفالت حاشیه میدان بیان کرد: با از سرگیری زیرسازی حاشیه میدان، آسفالت ریزی آن آغاز شد و مسیر برای تردد شهروندان آماده شده است.

وی در ارتباط با آسفالت خیابان‌های منتهی به میدان کشاورز به ویژه بلوار صابر یزدی به فارس گفت: در اسفندماه سال پیش، لاین جنوبی بلوار صابر یزدی آسفالت شد و آسفالت معابر شهری از میدان امام رضا (ع) تا انتهای بلوار صابر یزدی در اولویت سال جاری دیده شده است که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

* طرح مسائل و مشکلات شهری در دستور کار خبرگزاری فارس در یزد

مشکلات بسیاری از میادین، پل‌های زیرگذر و روگذر به لحاظ روشنایی، کم‌عرض بودن رمپ‌های کناری و ... مشکلاتی است که به رغم اجرای بسیار خوب پروژه‌ها، وجود دارد و مردم در حالی که از مزایای پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند،‌ با مشکلات آن نیز دست و پنجه نرم می‌کنند که امید می‌رود این مشکلات با توجه بیشتر مسئولان رفع شود.

برای رفع این مشکلات خبرگزاری فارس در یزد، تهیه سلسله‌ گزارش‌های شهری را با همکاری مردم و مسئولان شهرداری‌های مناطق مختلف یزد در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/90004/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول