اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد‌از‌ظهر امروز صورت گرفت

رونمایی از اسناد شناسنامه‎ای 3 سردار شهید گلستان + تصاویر

مراسم رونمایی از اسناد شناسنامه‎ای سه سردار شهید استان گلستان که در عملیات بیت‎المقدس به شهادت رسیده بودند همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

رونمایی از اسناد شناسنامه‎ای 3 سردار شهید گلستان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امروز مراسم رونمایی از اسناد شناسنامه‎ای سرداران شهید سیدعبدالرضا حسینی‎بای، علیرضا طغرایی و شعبانعلی رحیمی در اداره کل ثبت‌احوال استان گلستان با حضور خانواده سه شهید، مدیرکل ثبت‌احوال گلستان، فرمانده سپاه نینوا گلستان مشاور استاندار گلستان در امور ایثارگران، جمعی از کارمندان آن اداره کل، مسئولان استانی و اصحاب رسانه برگزار شد.

دشمن همیشه در حال دشمنی است و امسال با قدرت بیشتر آمده است

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان در این مراسم با اشاره به اهمیت تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر به نامگذاری‎های سال‎های گوناگون دقت کنیم به این نتیجه می‎رسیم که تمامی نامگذاری‎ها با برنامه و هدف مشخصی انجام شده است و امسال نیز با توجه به اینکه یک امتحان بسیار بزرگی را در پیش داریم اهمیت این نامگذاری بیشتر برای ما روشن می‎شود.

سیف‌الله ابوترابی ادامه داد: بعد از حوادث پس از انتخابات سال 1388 دشمنی که همیشه در پی دشمنی خود است و به صورت دائم در حال طرح‌ریزی و پیاده‌سازی نیرنگ‎های فراوان است امسال نیز با قدرت و توان بیشتری در پی وارد کردن خدشه و آسیب به انتخابات پیش‌رو است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان ابراز داشت: دشمن همیشه در حال دشمنی است اما مردم ما همیشه با تاسی و پیروی از امام و رهبر خود توطئه‎های دشمنان را خنثی کرده و حماسه‎های زیادی را آفریدند.

وی اضافه کرد: در سال حماسه سیاسی نیز مردم باید همانند گذشته حماسه‌‌ساز باشند و با حضور با شکوه پای صندوق‎های رای برخلاف تلاش‎ها و پیش‎بینی‎های دشمن یک حماسه و جهاد سیاسی بی‎نظیری را رقم بزنند.

65 سند در گنجینه اسناد ثبت‌احوال گلستان وجود دارد

ابوترابی در حاشیه این مراسم در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: اداره کل ثبت‌احوال استان گلستان در راستای ایجاد ارتباط با نسل جوان و گذشتگان ایجاد گنجینه اسناد و مفاخر و مشاهیر استان را در دستور کار خود قرار داده و به مناسبت‎های گوناگون به اسناد این گنجینه می‎افزاید و از اسناد جدید رونمایی می‎کند.

وی ادامه داد: این گنجینه از اسناد شهدا، مفاخر و بزرگان استان گلستان تشکیل شده است که امروز به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از اسناد شناسنامه‎ای سه سردار شهید این استان که در عملیات بیت‎المقدس به شهادت رسیده‎اند، رونمایی شد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان تاکید کرد: بازدید از این گنجینه اسناد که 65 سند در آن موجود و به مناسبت‎های مختلف به آن اضافه می‎شود برای عموم آزاد است و مردم می‎توانند همه‎روزه با مراجعه به ساختمان اداره کل ثبت‌احوال استان گلستان واقع در سایت اداری استانداری گلستان از این گنجینه بازدید کنند.

وی متذکر شد: بنا داریم این گنجینه را در سراسر استان و در اداره‎های شهرستانی راه‎اندازی کنیم تا عموم مردم بتوانند با بزرگان، مفاخر، شهدا و سرمایه‎های گرانبهای هر شهر در استان گلستان آشنا شوند.

رمز پیروزی ما در دوران‎های مختلف پیروی از ولایت فقیه است

فرمانده سپاه نینوا گلستان در این مراسم خاطرنشان کرد: دفاع همچنان باقی است و بر اساس انقلاب اسلامی ادامه جنگ حق علیه باطل است که در زمان پیامبران نیز وجود داشت.

محمدحسین بابایی ادامه داد: این مسیر همیشگی تاریخ است و هیچگاه نباید منتظر آن باشیم که این جنگ پایان بپذیرد.

وی متذکر شد: در جنگی که به ما تحمیل شد و همه در این جنگ استقامت کردند و تنها رمز پیروزی در جنگ این بود که تمام مردم و رزمندگان در زیر پرچم ولایت ایستادگی کردند و گوش به فرمان امام(ره) بودند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: اگر ما شب و روز خدا را شکر کنیم که نعمت ولایت فقیه را داریم و زیر پرچم ولایت حرکت می‎کنیم باز هم کم است.

بابایی با اشاره به جنگ‎های افغانستان، عراق و فلسطین تصریح کرد: در کشور افغانستان افغانی‎ها دوران‎های بسیار است که در حال جنگ هستند و هر روز در آن کشور حمله‎های گوناگون شکل می‎گیرد اما دلیل اینکه آنها پیروز نمی‎شوند این است که رهبر ندارند.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس با هدایت و فرمان ولی‌فقیه حرکت می‎کردیم اما اینها بر زیر پرچم افراد و اولیای مختلف حرکت می‎کنند و وحدت ندارند.

کسی که می‎گوید راه شهید را ادامه می‎دهم اما از ولایت پیروی نکند دروغگوست

همچنین در این مراسم علی‌اصغر طغرائی برادر شهید علیرضا طغرائی با ذکر خاطره‎ای از شهید به اهمیت پیروی و اطاعت از ولی‌فقیه اشاره کرد و در بخشی از صحبت‎های خود اظهار داشت: اگر کسی بر زبان می‎آورد که راه شهدا را ادامه می‎دهد و پایبند به خون شهداست ولی از ولی‌فقیه اطاعت نکند دروغ می‎گوید.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان بیان کرد: خانواده شهدا در هیچ زمانی از هیچ کسی انتظاری ندارند ولی بدانید که یادآوری یاد شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا بسیار ارزشمند و تسلی‌بخش خانواده شهیدی است که جوان خود را در راه رضایت خدا به عرصه جنگ حق علیه باطل فرستاده است.

این برادر شهید افزود: تمامی شهیدان هشت سال دفاع مقدس و انقلاب ما سرداران شهیدی هستند که در راه ایستادگی و سربلندی نظام اسلامی و رضایت خداوند و پیروی از ولایت فقیه و امام زمان خود پای به میدان نبرد گذاشتند و خون خود را تقدیم انقلاب کردند.

 

شهیدان بهترین الگوی نسل جوان امروز هستند‌/ جوانان تشنه الگوپذیری هستند

وی ابراز داشت: انتظار می‎رود از مسئولان و متولیان امر ایثار و شهادت با یادآوری دلاورمردی‎های شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و بازگویی زندگی‎نامه آنها الگوسازی درست و جامعی را برای نسل جوان امروز انجام دهند.

وی بیان کرد: امروز جوانان ما تشنه‎ یادگیری و یافتن الگوی مناسب برای زندگی هستند، پس چه بهتر ما شهدا را که بزرگترین مفاخر و نخبه‎ها و سرمایه‎های فرهنگی نظام و کشور ما هستند به عنوان الگو به جوانان خود معرفی کنیم و میدان را برای بیگانگان باز نگذاریم.

در پایان سند سه سردار شهید استان گلستان، شهیدان سیدعبدالرضا حسینی‎بای، علیرضا طغرایی و شعبانعلی رحیمی توسط خانواده شهدا و فرمانده سپاه نینوا گلستان رونمایی شد.

انتهای پیام/83004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول