اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان:

هوشمندسازی کارت ملی در گلستان 4 سال زمان نیاز دارد

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان گفت: هوشمندسازی کارت ملی در گلستان سه یا چهار سال زمان نیاز دارد و در مدت یکسال امکان صدور یک میلیون و 200 هزار نفر از مشمولان دریافت این کارت در استان انجام می‌شود.

هوشمندسازی کارت ملی در گلستان 4 سال زمان نیاز دارد

سیف‌الله ابوترابی در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان، در خصوص وضعیت کارت‎های ملی هوشمند و صدور کارت‎های هوشمند توسط سازمان‎های دیگر مانند نظام وظیفه اظهار داشت: بستر و مقدمات این فعالیت و پروژه آماده و فراهم است اما چون کشور در تحریم قرار دارد و بسیاری از اقلام و دستگاه‎های مورد نیاز وارداتی است در این بخش به مشکل برخورد کرده‎ایم.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر برای فرمانداران، بخشداران و برگزارکنندگان انتخابات هوشمندسازی کارت ملی را انجام داده‎ایم و منتظر هستیم که شرایط به گونه‎ای فراهم شود که بتوانیم برای همه این کار را انجام دهیم.

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان بیان کرد: تا زمانی که این کارت فراگیر نشده، سایر دستگاه‎ها همانند نظام وظیفه و راهنمایی و رانندگی احتمال اینکه بتوانند به صورت موقت کارت هوشمندی را صادر کنند و در اختیار مردم قرار دهند وجود دارد.

وی افزود: تا زمانی که کارت ملی هوشمند در اختیار مردم قرار نگرفته است، طبیعی است که سایر دستگاه‎ها این کار را انجام می‎دهند و هیچ منافاتی ندارد.

ابوترابی ابراز داشت: اما زمانی که کارت ملی هوشمند وارد سیستم ثبت‌احوال شود و در اختیار مردم قرار گیرد، سایر دستگاه‎ها می‎توانند به صورت آفلاین از آنها استفاده کنند.

برای 53 هزار نفر از خانواده‎های ایثارگر کارت ملی هوشمند را صادر می‎کنیم

ابوترابی در واکنش به این مطلب که این پروژه در قم اجرا شده و چطور در گرگان قابل اجرا نیست، گفت: قرار بود در قم به صورت پایلوت اجرا شود و در حال حاضر این پروژه برای خانواده ایثارگران در قم اجرا شده است.

وی اضافه کرد: قرار است در استان گلستان هم در بدو شروع این پروژه برای 53 هزار نفر از خانواده‎های ایثارگر کارت ملی هوشمند صادر کنیم.

هوشمندسازی کارت ملی در گلستان 4 سال زمان نیاز دارد

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با اشاره به مشکلات و حجم کار هوشمندسازی کارت ملی اظهار داشت: اجرای طرح هوشمندسازی کارت ملی در گلستان سه یا چهار سال زمان نیاز دارد و در مدت یکسال امکان صدور یک میلیون و 200 هزار نفر از مشمولان دریافت این کارت در استان انجام می‌شود.

ابوترابی در خصوص استفاده افراد گلستانی در شهرها و استان‎های دیگر نسبت به خدمات ثبت‌احوال اعلام کرد: موضوع آرشیو الکترونیکی ثبت‌احوال استان گلستان با کمک سایر دستگاه‎ها در بهمن سال 1391 به پایان رسیده است و امکان اینکه بهره‎مندی خدمت به صورت مکان‌محور باشد، وجود دارد.

وی متذکر شد: هر شهروند می‎تواند در هر نقطه از کشور که ساکن باشد از خدمات ثبت‌احوال استفاده کند.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول