اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه خبر داد

اجرای طرح پیاده روی سنجی برای نخستین بار در ارومیه

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: طرح پیاده روی سنجی با عنوان پرس برای نخستین بار توسط دانشگاه صنعتی ارومیه اجرا شده است.

اجرای طرح پیاده روی سنجی برای نخستین بار در ارومیه

ایرج میرزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح پیاده روی سنجی که از این به بعد به طرح پرس معروف می‌شود مخفف پیاده روی سنجی بوده و طرح ابتکاری دانشگاه صنعتی ارومیه است.

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه در ادامه عنوان کرد: هدف اصلی این طرح ارتقای شاخص تندرستی و نشاط در جامعه است.

وی به ابتکاری بودن طرح پرس اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح نه در ایران و نه در خارج از کشور اجرا نشده و برای نخستین بار توسط دانشگاه صنعتی ارومیه اجرا شده است.

میرزایی تصریح کرد: تازگی طرح این است که هیچ حرکتی مستمر نمی‌شود مگر اینکه خودگردان باشد و هر حرکت خودگردان نیاز به انگیزه مادی دارد.

این مسئول اضافه کرد: تازگی این طرح این است که این انگیزه مادی را خود شرکت کنندگان و همنوردان باید تامین کنند.

وی به پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «من بارها توصیه نمودم ورزش همگانی را جدی بگیرید که نشاط جامعه و حوصله کار در سایه ورزش همگانی است».

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه افزود: با توجه به مدلی که ما ارائه داده‌ایم این مدل می‌تواند به پیام مقام معظم رهبری لبیک گفته و سطح تندرستی و نشاط جامعه را بالا ببرد.

میرزایی با اشاره به اینکه طرح پیاده روی سنجی، 26 آبان سال 91 آغاز به کار کرده، اعلام کرد: در دور اول 700 نفر، در دور دوم 900 نفر و در دور سوم مجموعا نزدیک به 2 هزار و 500 نفر شرکت کرده و در نتیجه با توجه به اینکه شش ماه نخست اجرای این طرح، تمام نشده ما وارد دور چهارم شده و مطابق برنامه زمان‌بندی نسبت به برنامه جلوتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح خودگردان بوده یعنی طول هر دوره در حدود دو ماه است که در آینده این طرح به صورت فصلی برگزار می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: در اجرای این طرح همنوردان دو ماه پیاده روی کرده‌اند که بیش از 2 هزار و 500 نفر همنورد تا کنون در این طرح شرکت کرده‌اند.

میرزایی با بیان اینکه در آینده می‌خواهیم این طرح را به طور گستره در شهر ارومیه در 50 نقطه توسعه دهیم و ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی دائر می‌شود، ابراز داشت: یک پرس کارت به هر شرکت‌کننده و همنورد داده می‌شود که کارت الکترونیکی بوده و برای افرادی که پیاده‌روی می‌کنند، دستگاه‌های موجود در ایستگاه‌ها میزان پیاده‌روی افراد مشخص شده و پردازش اطلاعات صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه با بیان اینکه اگر از بهترین کسی که پیاده ‌روی می‌کند پرسیده شود میزان پیاده‌روی و زمان پیاده‌روی چقدر است اطلاعی ندارد، متذکر شد: براساس آمار و اطلاعات، باید در این زمینه تصمیم‌گیری و برنامه‌های صحیح گرفته می‌شود.

وی اذعان داشت: شبکه پرس را در شهر ارومیه با 50 ایستگاه تندرستی را‌ه‌اندازی می‌کنیم و با توجه به حمایت مسئولان، شاهدیم با شهرداری ارومیه در خصوص بستر سازی تفاهم نامه‌ای امضاء شده است.

انتهای پیام/61001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول