اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

60 ورزشکار معلول استان یزد در میادین ورزشی خوش درخشیده‌اند

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به معلولان توانمند استان یزد به ویژه در عرصه‌ها و میادین ورزشی گفت: تاکنون 60 ورزشکار معلول و جانباز استان یزد در میادین ورزشی خوش درخشیده‌اند.

60 ورزشکار معلول استان یزد در میادین ورزشی خوش درخشیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی‌نسب در مراسم تجلیل از معلولان مدال‌آور ورزشکار استان یزد در شهرستان تفت اظهار داشت: معلولان اگر از فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی بازبمانند، به انزوا خواهند رفت به همین دلیل همه تلاش خود را برای سازماندهی معلولان علاقمند به رشته‌های مختلف ورزشی به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: ورزش را دروازه توانمندسازی معلولان می‌دانیم و معتقدیم معلولانی که به ورزش پرداخته‌اند، هزینه‌های کمتری برای امور توانبخشی خود پرداخته‌اند ضمن اینکه توانبخشی آنها با موفقیت بیشتر و بهتری انجام می‌شود.

رحیمی‌نسب با بیان اینکه بسیاری از معلولان، از معلولیت خود پلی برای موفقیت ساخته‌اند و اجازه نداده‌اند تا معلولیت، آنها را ناتوان و خانه‌نشین کند، خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 60 نفر از ورزشکاران معلول استان یزد در میادین ورزشی خوش درخشیده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد یادآور شد: زنان ورزشکار معلول نیز پا به پای مردان در میادین مختلف ورزشی مدال‌آورده و افتخارآفریده‌اند به نحوی که 22 نفر از ورزشکاران معلول مدال‌آور استان یزد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این درخشش نه تنها در استان بلکه در مسابقات کشوری و عرصه‌های آسیایی و بین‌المللی نیز بوده است و این معلولان اکنون افتخاری بزرگ برای استان به شمار می‌روند.

رحیمی‌نسب با تاکید بر اینکه این افتخارآفرینی‌ها بر روحیه، انگیزه و توانایی خود معلولان نیز تاثیرگذار بوده است، تاکید کرد: همه معلولان باید وارد عرصه ورزش شوند و هر فرد به فراخور توانایی‌های خود، به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازد.

وی تصریح کرد: این نوع فعالیت‌ها، آنها را در پیوستن به جامعه بزرگ، کمک خواهد کرد.

مسئول موسسه نیکوکاری فاطمه زهرا (س) تفت نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های این موسسه اظهار داشت: این موسسه فعالیت رسمی خود را در سوم خرداد 78 با راه‌اندازی مرکز نگهداری سالمندان مرد با ظرفیت 220 تخت آغاز کرد.

عباس قربانی خاطرنشان کرد: مرکز بیماران روانی مزمن این مرکز همچنین در سال 81 با هزار و 400 متر زیربنا و ظرفیت 84 تخت راه‌اندازی شد که در حال حاضر 52 نفر در این مرکز بستری هستند.

این مراسم در سالن همایش‌های موسسه نیکوکاری فاطمه زهرا (س) و با حضور پرشور ورزشکاران و مدال‌آوران معلول استان یزد و مسئولان استان برگزار شد.

انتهای پیام/2464/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول