اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنگامه درنگ/

حضور 1500 ورزشکار معلول سازمان یافته در یزد/ جای خالی توجه مسئولان

استان یزد هزار و 500 ورزشکار معلول و جانباز سازمان یافته دارد که این تعداد معلول توانمند در عرصه ورزشی، جای اندکی درنگ و تامل برای مسئولان دارد زیرا توجه، حلقه گمشده زنجیره موفقیت‌های معلولان این استان به ویژه در شهرستان‌هاست‌.

حضور 1500 ورزشکار معلول سازمان یافته در یزد/ جای خالی توجه مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، علاقمندان ورزش معلولان ابرکوه با حضور در نخستین گردهمایی ورزشی فرهنگی خود و دعوت از مسئولان استانی و شهرستانی، ضرورت توجه مسئولان به انگیزه‌ها، توانمندی‌ها و موفقیت‌های آنها را بار دیگر گوشزد کردند.

این همایش دستاوردهای خوبی داشت که از جمله آنها می‌توان به قول مساعد ناصر صباغ‌زادگان، معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد در راستای بسترسازی ورزش معلولان در شهرستان ابرکوه اشاره کرد.

دبیر هیئت ورزشی جانبازان و معلولان استان یزد نیز در این همایش برای تأمین برخی از تجهیزات ورزشی مورد نیاز ورزش معلولان شهرستان قول مساعد داد.

سیدکاظم حسینی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تعامل دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های ورزشی باید به عنوان یک اصل پذیرفته شود و این مسئله در ورزش معلولان و جانبازان با توجه به تعدد رشته‌های ورزشی بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: هیئت ورزشی معلولان و جانبازان استان یزد در بین 42 هیئت ورزشی استان، رتبه ششم را از آن خود کرده است و در ارزیابی هیئت‌های ورزشی معلولان و جانبازان کشور در سال 91 نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

حسینی ادامه داد: این هیئت در دسته‌بندی امکانات نیز در گروه سوم همراه با 11 استان دیگر قرار دارد.

* 6 نفر از ورزشکاران معلول یزد به عضویت تیم ملی درآمده‌اند

وی بیان کرد: این هیئت در 9 رشته ورزشی در استان یزد فعال است و در حال حاضر شش نفر از ورزشکاران استان به عضویت تیم ملی درآمده و یا به اردو دعوت شده‌اند.

این مسئول در مورد ورزش معلولان در شهرستان‌ها نیز عنوان کرد: در حال حاضر شش شهرستان استان یزد در زمینه ورزش معلولان فعالیت جدی دارند که امیدواریم به زودی ابرکوه را نیز در زمره آنها قرار دهیم و با توجه به پتانسیل‌هایی که در این شهرستان وجود دارد، این امر امکان‌پذیر است.

وی در تشریح اولویت‌های این هیئت ورزشی معلولان و جانبازان اظهار داشت: معرفی رشته‌های ورزشی، آموزش مربیان مرتبط با برگزاری دوره‌های تخصصی و فراهم آوردن هر چه بیشتر امکانات اختصاصی ویژه این ورزشکاران از اولویت‌های این هیئت است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: رسالت اصلی هیئت‌های ورزشی معلولان، همگانی کردن ورزش است زیرا نقش ارزنده‌ای در سلامتی و بازتوانی معلولان دارد.

ناصر صباغ‌زادگان با اشاره به اینکه ورزش قهرمانی نیز از جمله برنامه‌های مدنظر است، افزود: سیاست سازمان تقدیر از قهرمانان ورزشی است که می‌تواند انگیزه‌های دیگر ورزشکاران را افزایش دهد و مراسم تجلیل از 70 نفر از مدال‌آوران معلول استان یزد در چند روز گذشته که در سطح بین‌المللی، آسیایی و کشوری موفق شده بودند در همین راستا صورت گرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌هایی باعث تشویق معلولان به ورزش که در افزایش سلامت جسمی و روانی آنان نقش بارزی دارد، شویم.

* روی آوردن معلولان به ورزش از هزینه‌های توانبخشی آنها می‌کاهد

صباغ‌زادگان یادآور شد: روی آوردن معلولان به ورزش از هزینه‌های درمانی و توانبخشی آنان می‌کاهد همچنین از بروز معلولیت‌های حادتر جلوگیری می‌کند.

این مسئولان با اشاره آماری که از ورزشکاران معلول استان یزد در اختیار است، خاطرنشان کرد: حدود هزار و 500 نفر از این ورزشکاران در هیئت‌های ورزشی جانبازان و معلولان، نابینایان، ناشنوایان و بیماری‌های خاص سازمان یافته‌اند و به صورت حرفه‌ای به ورزش می‌پردازند.

گردهمایی فرهنگی ورزشی معلولان شهرستان ابرکوه با نام بهشتیان روی زمین به مناسبت میلاد مولود کعبه، حضرت علی (ع) با همکاری اداره بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان در محل سالن مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

این برنامه با استقبال بسیار خوب ورزش‌دوستان معلول شهرستان روبرو شد.

اجرای سرود توسط معلولان، اجرای حرکات رزمی و زورخانه‌ای توسط ورزشکاران معلول و تقدیر از خیران شهرستان در حیطه فعالیت‌های مرتبط با معلولان، بخشی از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/2464/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول