اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش تویسرکان خبر داد

راه‌اندازی نخستین مدرسه ورزش باستانی کشور در تویسرکان

مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش تویسرکان از وجود چهار مدرسه ورزش ابتدایی در تویسرکان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور ورزش باستانی در تویسرکان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نخستین مدرسه ورزش باستانی کشور در تویسرکان

حسین لشینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه عقل سالم در بدن سالم است، افزود: ورزش در رشد جسمی و فکری انسان نقشی کلیدی و اثرگذار دارد.

وی ورزش را یک امر مهم در اعتلای اجتماع و سلامت جسم و روح انسان‌ها دانست و اظهار داشت: ورزش جزء جدایی‌ناپذیر تعلیم و تربیت و وسیله‌ای برای دستیابی افراد در رده‌های سنی مختلف و رشد و پویایی آنها است، در صورتی که به آن توجه نشود، مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش تویسرکان عدم تحرک ناهنجاری‌های را به دنبال دارد که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، افزود: دانش‌آموزان قشر عظیمی از جامعه را به عنوان آینده‌سازان هر کشوری را تشکیل می‌هند که باید در خصوص تحرک و نشاط آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه آمادگی جسمانی دانش‌آموزان یک امر بنیانی و اساسی است که سلامت و قدرت این قشر را تأمین می‌کند، گفت: دانش‌آموزی که قدرت و کارایی لازم بدنی را داراست، در کسب اهداف خود موفق و پیشرو است.

لشینی با اشاره به اینکه نهادینه کردن ورزش در مدارس یکی از اهداف سند تحول بنیادین است، اضافه کرد: بر اساس سند تحول بنیادین دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید بر اساس شاخص‌های علمی، اخلاقی، تفکر و سلامت به درستی تربیت شوند.

وی در ادامه افزود: به همین منظور مدارس ورزشی برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش تویسرکان در تعریف مدرسه ورزش، گفت: مدرسه ورزش مدرسه‌ای است که در آن دانش‌آموزان با خلاقیت و توانایی‌ بالقوه ورزشی در برنامه رسمی دوره‌های مختلف تحصیلی، مهارت‌های ورزشی را آموزش می‌بینند.

وی یکی از اهداف مدارس ورزش در مقطع ابتدایی را فراهم ساختن شرایط لازم برای شناخت، رشد و شکوفایی استعداد‌های ورزشی دانش‌آموزان مستعد عنوان و ابراز کرد: در این مدارس زمینه‌ مناسب برای رشد و توسعه ورزش قهرمانی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند و خلاق مهیا می‌شود.

لشینی با اشاره به اینکه طرح وزارتی آموزش و پرورش در خصوص ورزش در سراسر کشور با هدف گسترش و فراگیری این امر به مدت دو سال در حال اجراست، تأکید کرد: طرح‌های وزارتی در شهرستان تویسرکان شامل ژیمناستیک، سباح، طناورز، دوومیدانی، تنیس روی ‌میز در مقطع ابتدایی سال تحصیلی پایان یافت.

وی ابراز کرد: نخستین اختتامیه برنامه طرح‌های ورزشی در تویسرکان با اجرا و نمایش گزیده‌ای از آن‌ چه دانش‌آموزان در مدارس ورزش به ویژه ورزش باستانی آموخته بودند برای دوستداران ورزش انجام شد.

مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش تویسرکان مدارس ورزشی تویسرکان را چهار باب در رشته‌های ورزشی کشتی، بسکتبال(دخترانه شاهد)، ورزش باستانی و هندبال اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل ورزش در طول سال آموزش‌های لازم را بر اساس برنامه طراحی شده در زمانبندی مشخص هفته‌ای سه تایم چند ساعتی خارج از ساعات تحصیل در رشته مورد نظر کسب می‌کنند.

وی افزود: آموزش دانش‌آموزان مدارس ورزش با تدریس استادان و مربیان متخصص آموزش و پرورش شهرستان انجام می‌شود.

لشینی در پایان با اشاره به پیشقدم بودن شهرستان تویسرکان در راه‌اندازی مدرسه ورزش باستانی، گفت: نخستین بار در کشور رشته ورزشی باستانی در مقطع ابتدایی در شهرستان تویسرکان افتتاح شد و آموزش خود را به دانش‌آموزان آغاز کرد.

انتهای پیام/89010/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول