اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر:

جمهوری اسلامی ایران میدان را برای خدمت همه باز کرده است

امام جمعه ایرانشهر گفت: میدان جمهوری اسلامی ایران، میدانی است که راه را برای خدمت همگان باز کرده است.

جمهوری اسلامی ایران میدان را برای خدمت همه باز کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت‌الاسلام حسین طاووسی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایرانشهر با تبریک 13 رجب به فضائل معنوی این ماه مبارک اشاره کرد و اظهار داشت: از فضای معنوی ماه رجب که خداوند در اختیار ما می‌گذارد نهایت استفاده و بهره را ببریم و با رجعت به خاطرات و مرور اعمال به خانه تکانی نیت و عمل بپردازیم تا که شاید لایق رمضان شویم.

وی میلاد حضرت علی (ع) که باب وحی الهی، نصر و ادامه دهنده وحی الهی است را تبریک و تهنیت گفت و افزود: میلادش نه تنها موجبات تعجب هم‌عصرانش بود بلکه هنوز از اعجاب است و معمایی ناگشودنی است.

خطیب جمعه ایرانشهر به ذکر گوشه‌هایی از زندگی علی (ع) پرداخت و تصریح کرد: اگر از سابقون، اولون را بخوانیم، علی (ع) مقدم بود و اگر عدل صحابه را ملاک گیرند، علی (ع) برتری دارد چرا در اسلام ظلم کرده و غیر را برتری داده‌اند، تنهایی علی (ع) را باید ما به جمعیت مبدل سازیم و با بصیرتش راهش را پیدا کرده و فریاد زنیم.

طاووسی بیان داشت: باید پدران راه علی (ع) را به فرزندان بیاموزند و البته این امر خود مستلزم شناخت عمیق از علی است و لاغیر.

امام جمعه ایرانشهر با شرح وقایع منتهی به آزادسازی خرمشهر این روز را به نیروهای نظامی و انتظامی تبریک گفت و تصریح کرد: میدان جمهوری اسلامی، میدان خدمت را برای همه باز کرده است و از کسانی که خود را مکلف به حضور و ورود به عرصه دانستند، تشکر می‌کنیم چه در عرصه ریاست جمهوری و چه در امر شوراها.

طاووسی از شورای نگهبان در بررسی دقیق و قانون منطبق بر صلاحیت‌ها تقدیر و تشکر ویژه کرد و همچنین از آنهایی که تابعیت از قانون را با تمکین از نظر شورای نگهبان اثبات کردند، و متذکر شد: باید اصلح بودن کاندیداها را در دور و بری‌هایشان جستجو کرد و دید تیمی که به عنوان کارشناس معرفی می‌کنند چه کسانی هستند و قابلیت کاری بودن آنها را تحقیق کرد.

خطیب جمعه ایرانشهر افزود: اینگونه نباشد که حرف‌ها ملاک قرار گیرد که می‌دانیم با این درجه از بصیرتی که در ایران جاری و ساری است به یقین برنامه‌ها به طور جامع مورد نظر و بررسی امت اسلامی قرار خواهد گرفت.

طاووسی یادآور شد: این امت، امت حماسه است و در پی خلق حماسه سیاسی در لبیک به ندای رهبر بزرگ و فرزانه است.

انتهای پیام/75002/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول