اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

ماه رجب ماه تلفیق ولایت و بندگی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه رجب ماه تلفیق ولایت و بندگی محسوب می‌شود.

ماه رجب ماه تلفیق ولایت و بندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی ایوبی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اگر انسان می‌خواهد به مقام قرب الهی برسد باید روحیه بندگی و عبودیت را در خود تقویت کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که روحیه عبودیت و بندگی در انسانی تقویت نشود، نمی‌تواند تقوای الهی داشته باشد، افزود: انسان باید همواره به دنبال تقویت روحیه عبودیت در خود باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به فضایل ماه رجب تصریح کرد: ماه رجب ماه تلفیق ولایت و بندگی است.

وی با بیان اینکه ماه رجب ماه بندگی از منظر ولایت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان باید اول ولایت را شناخته و در مسیر عبودیت خداوند متعال گام بردارد.

ایوبی ایام اعتکاف را فرصت مناسبی برای تقویت بندگی و عبودیت عنوان کرد و گفت: باید این ایام را ساده از دست نداده و از فیوضات آن بیشتر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه به برکت نظام و پیروزی انقلاب اسلامی ایام اعتکاف در کشور همواره برگزار می‌شود، افزود:‌ ترویج شعائر اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورده است.

*کسب معرفت الهی در اعتکاف

این استاد دانشگاه و حوزه بر ضرورت حضور گسترده در ایام اعتکاف تاکید کرد و گفت: باید از این فضا و ظرفیت برای کسب معرفت الهی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ماه رجب به ویژه ایام اعتکاف بهترین فضا‌سازی برای عبودیت و بندگی است، یادآور شد: ماه رجب ماه امیر المومنین (ع) است که باید از فرصت‌های این ماه به خوبی استفاده کرد.

ایوبی پیروزی در جهاد اکبر و اصغر را شرکت در برنامه‌های ایام اعتکاف عنوان کرد و گفت: انسان برای پیروزی در این دو جبهه باید در این برنامه شرکت کند.

وی با بیان اینکه ماه رجب ماه تقویت روحیه بندگی و استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: باید این ماه را فرصت مناسبی برای خودسازی قرار داد.

*انتخابات تحقق حماسه سیاسی است

این استاد حوزه با اشاره به نامگذاری سال‌جاری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: حماسه سیاسی با حضور گسترده مردم در انتخابات رقم می‌خورد و باید با لبیک به ندای رهبری موجب تحقق حماسه سیاسی شد.

وی با بیان اینکه مردم پایتخت شور و شعور حسینی همانگونه که در طول هشت سال دوران دفاع مقدس نشان دادند در صحنه حضور جدی دارند، در انتخابات نیز به صورت گسترده شرکت می‌کنند.

ایوبی با اشاره به اینکه ملت ایران هر گونه فکر تعرض به نظام اسلامی از سوی دشمنان را با سیلی محکمی پاسخ می‌دهد، گفت: سیل خروشان ملت نمی‌گذارد آسیبی به کشور برسد.

انتهای پیام/73003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول