اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه تاکید کرد

ماه رجب، ماه نزول رحمت الهی و اجابت دعا

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و اجابت دعا است، دعا کردن را محبوبترین کار در نزد خدای متعال ذکر کرد.

ماه رجب، ماه نزول رحمت الهی و اجابت دعا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین محمدی در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران در سخنانی به تشریح اهمیت دعا کردن در ماه رجب پرداخت و اظهار کرد: رجب ماه نزول رحمت الهی است و خدا تمام رحمتش را در این ماه بر مردم نازل می‌کند، ایام رجب بسیار با برکت بوده و در هیچ روزی مانند لیلة الرغائب سفارش به دعا نشده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر علیه‌السلام که هیچ عملی نزد خدا محبوب‌تر از گدایی نیست، اضافه کرد: یکی از آرزوهای حضرت ابراهیم این بود که در قیامت در زمره صالحین قرار گیرد؛ حضرت یوسف نیز این آرزو را داشت که عاقبت به خیر از دنیا برود، ما نیز در چنین روزهای با ارزشی باید از خدا عاقبت به خیری آرزو کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان‌هایی که با تمام وجود علم را درک کردند و در آن راسخ هستند دعایشان این بود که خدایا ما را به خودمان واگذار نکن و این توفیق را از ما نگیر، هیچ عملی محبوب‌تر از این نیست که درب خانه خدا به گدایی برویم و خواسته‌مان را به خدا عرضه داریم و از درگاه او حاجاتمان را طلب کنیم.

محمدی به جایگاه دعا در زمان غیبت امام زمان عجل‌الله فرجه اشاره کرد و گفت: اولیای خدا در دعای عهدی که امام صادق علیه‌السلام به ما یاد داده گفتند «اگر کسی چهل روز به خواندن دعای عهد موفق شود توفیق دیدار امام زمان علیه‌السلام به او عطا می‌شود»، در این دعا عرضه می‌داریم خداوندا اگر بین من و امام زمانم مرگ فاصله انداخت، آن مرگی که حکم حتمی توست، زمان ظهور من را از قبر خارج کن و من را در زمره یاران حضرت قرار ده.

وی ادامه داد: در روایات آمده است که در زمان ظهور خدا ندا می‌دهد، ای کسانی که مشتاق دیدار امام زمان بوده‌اید ای کسانی که آرزوی لقا و نصرت ایشان را داشتید، بلند شوید که حضرت حجت ظهور کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به زیارت جامعه کبیره که از جانب امام هادی علیه‌السلام به شیعیان تعلیم داده شده است، تصریح کرد: در انتهای این زیارت شریف آمده است، خدایا ما را در زمره کسانی قرار بده که نسبت به مقامات و کمالات اهل‌ بیت علیهم السلام و امام زمان علیه‌السلام معرفت دارند.

محمدی با بیان اینکه امامان معصوم به شکل‌های مختلف بر اهمیت دعا در محضر خداوند متعال تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در دعای شریف ابوحمزه ثمالی که اقیانوسی عمیق از معارف بلند اهل‌ بیت (ع) است امام سجاد علیه‌السلام سه خواسته از خدا دارد که شامل ایمان قوی، یقین و معرفت و راضی بودن به تقدیرات الهی هستند.

وی افزود: امیرالمؤمنین علیه‌السلام صاحب دعای کمیل از خدای متعال درخواست می‌کند که خدایا به من آسان بگیر و به من رحم کن، خدایا من را آن گونه قرار بده که راضی، قانع و متواضع باشم، خداوند می‌فرماید اگر رفعت، عزت و بزرگی می‌خواهید، آن‌ها را در تواضع قرار داده‌ام، شما متواضع باشید من به شما عزت، عظمت و رفعت عطا خواهم کرد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با تاکید بر اینکه اگر خداوند توفیق دعا را به افراد بدهد از اجابت آن محرومشان نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: آمدن شما به مسجد مقدس جمکران توفیقی الهی است که باید از آن بهره بگیرید، در این مکان مقدس برای ظهور و فرج حضرت ولی عصر عجل‌الله فرجه بسیار دعا کنید و عاقبت به خیری، معرفت شناخت اهل ‌بیت (ع) و تواضع را از خداوند متعال برای خود و دیگران مسئلت کنید.

انتهای پیام/78009/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول