اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

برگزاری 150 ویژه‌برنامه فرهنگی ماه رجب در دشتستان

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری 150 ویژه‌برنامه فرهنگی ماه رجب در دشتستان خبر داد.

برگزاری 150 ویژه‌برنامه فرهنگی ماه رجب در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا صبح امروز در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در دشتستان اظهار داشت: اعتکاف نقش بسیار مهمى در رویارویى با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می‌کند.

وی افزود: اعتکاف فرصت ‏بسیار مناسبى است تا انسانى که در پیچ و خم‏‌هاى زندگی مادى غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش‌هاى معنوى از علایق مادى دست ‏بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگهدارد.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان ادامه داد: ادیان الهى با توجه به نیاز روحى، با آن که انسان را به حضور در جامعه و شرکت در فعالیت‏‌هاى اجتماعى فرا مى‏‌خوانند، فرصت‌هایى را نیز براى خلوت کردن او با خداوند فراهم کرده‌اند و یکى از این فرصت‏‌ها اعتکاف‏ است.

محمودی‌نیا از برگزاری 150 ویژه‌برنامه فرهنگی ماه رجب در دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها با همکاری هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی تدارک دیده شده‌اند.

وی بیان کرد: از مسئولان و مردم انتظار داریم همانند گذشته در برگزاری باشکوه این مراسمات با ما همکاری کنند.

مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دشتستان نیز در این نشست گفت: ماه رجب، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است.

امرالله حسن‌پور تصریح کرد: ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است، ماه رجب گاه اعتکاف است. در این ماه، که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله‌های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیکتر می‌شوند.

مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دشتستان اضافه کرد: ایام بیض در پیش است؛ زمان عرشی شدن فرشیان، اعتکاف با همه فضیلتش، زن و مرد را به خود می‌خواند، انسان را می‌خواند تا در دنیای های و هوی و دود و دم، معراج انسانیت را به تماشا بنشینیم.

این مقام مسئول گفت: اعتکاف، گریز از لذت‌گرایى و مهار حس خودمحورى و برترى‌جوئى است.

محمدجواد غلامحسین‌زاده اظهار داشت: اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است. اعتکاف در واقع عبادتى مستحبى و تقرب‌جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى‌گیرد؛ اعتکاف، گریز از لذت‌گرایى و مهار حس خود محورى و برترى جوئى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است.

این مسئول یادآور شد: باید نسبت به برگزاری باشکوه و باکیفیت مراسمات ایام ماه رجب اهتمام ورزیم و بهترین و باکیفیت‌ترین برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/2452/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول