اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه دهدشت:

رأی شورای نگهبان برای همه مردم حجت است

امام جمعه دهدشت با اشاره به احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان گفت: حرف و گفتار اعضای شورای نگهبان حجت است و آنان انسانهای دلسوز برای نظام هستند.

رأی شورای نگهبان برای همه مردم حجت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نماز وحدت‌آفرین جمعه دهدشت با حضور پرشور مردم متدین و انقلابی و مسئولان شهرستان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه اول نماز جمعه با تبریک ولادت مولود کعبه و روز پدر به استناد حدیثی از مولای متقین علی (ع) درباره تقوا اظهار داشت: "خیرخواه‌ترین مردم به نفس خویش کسی است که مطیع امر خدا باشد و کسی که معصیت کند به نفس خود خیانت کرده است".

خطیب نماز جمعه دهدشت در بیان فضایل امیرالمؤمنین (ع) شخصیت این امام همام را در تاریخ اسلام روشن دانست و گفت: نه تنها مسلمانان بلکه همه انسان‌ها معترف به  شخصیت بارز مولای متقیان هستند.

حسینی در ادامه افزود: وقتی انسان شخصیت عظیم آن حضرت را مرور می‌کند می‌فهمد که امیرالمؤمنین علی(ع) شایسته خلافت بوده است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به مکان ولادت مولود کعبه، تولد آن حضرت را افتخاری برای مسجدالحرام و بشریت خواند و اذعان داشت: اولین آغوش بعد از مادر برای علی(ع) نبی مکرم اسلام(ص) بود که مولا علی(ع) شروع به خواندن قرآن و سایر کتاب‌های آسمانی در آغوش پیامبر(ص) کرد و او کسی بود که در بدو تولد سیطره به تمام کتاب‌های الهی داشت.

خطیب نماز جمعه دهدشت در خطبه دوم، با اشاره به سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در سال 61 گفت: این عملیات غرورآفرین با رمز یا علی‌بن ابی‌طالب آغاز شد و روز آزادسازی خرمشهر به نام روز مقاومت و ایثار نام‌گذاری شد.

حسینی با بیان اینکه خرمشهر نقطه‌ای استراتژیک هم برای ما و هم برای دشمن بود اذعان داشت: دشمن با طراحی خود این منطقه را یک دژ غیر قابل نفوذ قرار داده بود و تصرف خرمشهر توسط رزمندگان ایران برای دشمن غیر قابل تصور بود.

وی پیروزی خرمشهر را جشن بزرگ برای ملت دانست و با اشاره به توطئه‌های فعلی دشمن علیه مملکت ما تصریح کرد: امروز هم ایمان، وحدت و همدلی مردم به محوریت ولایت‌فقیه نقشه‌های شوم دشمن در بخش اقتصادی را خنثی کرده و توطئه دشمن را درهم خواهد شکست.

سید نصیر حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، با تقدیر از شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: حرف و گفتار اعضای شورای نگهبان حجت است و آنان افرادی دلسوز نظام و ملت هستند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه کسانی که مورد تأیید قرار گرفته‌اند از جریانات فکری مختلف هستند گفت: با عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها نباید تلقی به خوب نبودن آنها داشت بلکه اینها بزرگانی بودند که سالها برای نظام و انقلاب زحمت کشیده و مورد توجه مردم هستند منتهی به علت کهولت سن توانایی شرایط اداره کشور را نخواهند داشت.

حسینی با اشاره به دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته، این سفر را افتخاری برای استان دانست و گفت: بعد از سالیان متمادی این سعادت نصیب مردم استان ما شد که چنین دیدار پر خیر و برکتی داشته باشند.

وی با تبیین دیدگاه‌های رهبری درباره انتخابات ابراز داشت: مقام معظم رهبری انتخابات 24 خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران می‌دانند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: باید با عقلانیت و درایت کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم که رفتارش در مسیر انقلاب ، رهبری و امام (ره) باشد.

انتهای پیام/82016/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول