اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

شورای نگهبان بستر خلق حماسه واقعی را فراهم کرده است

امام جمعه موقت اردبیل گفت: شورای نگهبان با تایید هشت کاندیدای ریاست جمهوری بستر خلق حماسه بی‌نظیر را در 24 خرداد فراهم کرده است.

شورای نگهبان بستر خلق حماسه واقعی را فراهم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت ماست و از آیات و روایات اسلامی نیز این موضوع به معنای واقعی استنباط می‌شود، اظهار داشت: دین از سیاست و سیاست نیز از دین جدایی‌ناپذیر است.

وی با تبریک ولادت حضرت علی (ع) به عنوان کامل‌ترین انسان و میزان اعمال و رفتار نیک خاطرنشان کرد: ولادت آن حضرت در درون خانه کعبه به وقوع پیوست در حالی که اصلی‌ترین ولادت وی تربیت مولای متقیان در آغوش پیامبر مکرم اسلام (ص) بود که به زیور علم، بصیرت، تدین و تقوا آراسته شد.

امام جمعه موقت اردبیل یادآور شد: شخصیت حضرت علی (ع) شخصیت بی‌نظیری است که اسلام و ایمان اکبر را در زندگی و حیات طیبه وی می‌توان مشاهده کرد به گونه‌ای که آن حضرت حماسه‌ساز تاریخ بوده و در تمام غزوات با بصیرت و همت والا در کنار پیامبر (ص) از حریم دین دفاع کرد.

فروغی گفت: شمشیر علی (ع) حماسه خلق می‌کرد چرا که آن حضرت به علم بصیرت و یقین آراسته بود و جمعیتی که بتوانند به چنین خصایصی مجهز باشند می‌توانند خود حماسه‌ساز باشند.

وی عنوان کرد: بعد از قر‌ن‌ها ملت ایران لبیکی دوباره به مولای متقیان گفتند و با دفاع واقعی از هویت اسلام و تشیع حقیقت مرام حضرت علی‌(ع) را زنده کردند.

امام جمعه موقت اردبیل حماسه انقلابی ملت ایران را در تاریخ بی‌نظیر توصیف کرد و ابراز داشت: کشورمان امروز به عنوان سومین قدرت بی‌نظیر جهانی است که در به ذلت نشاندن غرور کاذب دشمنان حرکتی بی‌نظیر داشته و توانسته است مکتب علوی و حسینی را زنده کند.

فروغی افزود: دشمنان ما امروز به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی و شکستن پایه‌های مستحکم وحدت در جامعه هستند و ملت ما با تبعیت از ولایت و حضور مقتدرانه در صحنه انتخابات این نقش دشمنان را خنثی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با بیان اینکه دشمن به دنبال صلح نیست بلکه به دنبال به ذلت نشاندن ملت ایران است، تصریح کرد: مردم ما با آگاهی از این توطئه دشمن و با تحلیلی درست 24 خرداد صادقانه به میدان می‌آیند و حرکت بی‌سرانجام دشمن را ناکام می‌گذارند.

امام جمعه موقت اردبیل حماسه سوم خرداد و تقدیم 6 هزار شهید در فتح خرمشهر را گرامی داشت و ادامه داد: در این اقدام رزمندگان، 16 هزار متجاوز دشمن کشته و 19 هزار نفر نیز به اسارت رزمندگان ما در‌آمدند.

فروغی گفت: حماسه‌ها به ما حیات پاک، طیب و صادقانه می‌بخشد و شورای نگهبان با تایید صلاحیت هشت کاندیدا بستر این خلق حماسه را فراهم کرده تا مردم ما با رای خود سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان این مقدمه را فراهم کرده تا خلق حماسه به معنای واقعی اتفاق بیفتد، تاکید کرد: بنده حرکت شورای نگهبان را نمودی از مجاهدت شهید شیخ فضل‌الله نوری می‌دانم که به حیات اسلام روحی تازه بخشید.

این مدرس حوزه و دانشگاه ابراز داشت: مردم ما بزرگترین انتخاب خود را با شناسایی و رای دادن به اصلح‌ترین کاندیدا انجام خواهند داد و بار دیگر مدیریت را به دست کسی می‌دهند که تبعیت از خط ولایت آرمان وی باشد.

فروغی یادآور شد: مردم ما با خلق حماسه سیاسی در انتخابات برگ زرینی بر اوراق انقلاب می‌افزایند و با عزت و بصیرت عالم‌گیر خود دشمن را زمین‌گیر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در خطبه اول نماز نیز در توصیف مقام صدق خاطرنشان کرد: ماه رجب ماه صدق در عبودیت و معرفت‌الله است و بهتر است در این ماه ضمن استمرار دعا و نیایش، مدام در حال استغفار از گناهان باشیم.

انتهای پیام/62001/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول