اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشکل‌های دانشجویی شیراز اعلام کردند

مانند همیشه فشارها بر شورای نگهبان اثر نداشت

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز به خاطر بی‌اثری همیشگی فشارهای داخلی و خارجی بر شورای نگهبان، با صدور بیانیه‌ای از اعضای آن قدرانی کردند.

مانند همیشه فشارها بر شورای نگهبان اثر نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز، آمده است: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حساس‌ترین نهادی که از مهمترین نقش‌های آن احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات مختلف، به ویژه انتخابات ریاست جمهوری را می‌توان نام برد، شورای نگهبان است.

در این بیانیه تصریح شده است: شورای نگهبان وظیفه سنگین نگهبانی از اصول اصیل انقلاب اسلامی را به عهده دارد و حضور مبارک این شورا که به پیشنهاد شهید دکتر بهشتی و با تاکید امام راحل (رضوان‌الله علیه) در قانون اساسی تعریف شده، همچنان با قاطعیت و به دور از تساهل و تسامح نسبت به هر بی‌قانونی و انحراف، مایه تسلی خاطر مردم انقلابی و خاری به چشم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این تشکل‌ها در بیانیه خود خاطرنشان کرده‌اند: شورای نگهبان که در حقیقت یکی از ارکان مهم و تاثیرگزار نظام به شمار می‌رود، این بار نیز در بررسی صلاحیت افراد، برای کاندیداتوری ریاست جمهوری یازدهم، همان‌طور که توقع می‌رفت به‌دور از در نظر گرفتن هرگونه فشار داخلی و خارجی رای خود را قاطعانه به پیشگاه ملت عزیز و سربلند ایران اسلامی اعلام داشت تا مردم با خیالی آسوده از میان صالحان اعلام شده، که از تمام سلایق سیاسی موجود حضور دارند فرد اصلح را تشخیص داده و به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب کنند.

در ادامه این بیانیه اضافه شده است: پس از 10 روز تلاش بی‌وقفه و خالصانه بار دیگر شاهد آن هستیم که با محور قرار گرفتن مر قانون در نظر نهایی شورای نگهبان و حساسیت بالای صورت گرفته در احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، این نهاد ارزشمند به وظیفه حساس خود به نحو احسن عمل کرده است.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در بیانیه خود ابراز داشته‌اند: بر خود لازم می‌دانیم که از این شورای محترم کمال تشکر و قدردانی را داشته و برای اعضای آن از خداوند متعال توفیق روزافزون در راه خدمت به انقلاب اسلامی و مردم مومن این مرز و بوم، مسئلت کنیم، باشد که خدمت این عزیزان مورد عنایت حضرت حق و امام عصر (عج) قرار گیرد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: به تمام افرادی که صلاحیت آنان برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری توسط شورای محترم نگهبان احراز نشده است توصیه می‌کنیم که با عنایت به قانون و فصل‌الخطاب بودن آن، در برابر نظر شورای محترم نگهبان تمکین کرده و به یاد داشته باشند که احراز نشدن صلاحیت برای این جایگاه ویژه هرگز به معنای عدم صلاحیت این افراد برای خدمت‌رسانی در سایر پست‌ها و مسئولیت‌ها نیست.

بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز، مجمع دانشجویان عدالت خواه شیراز، انجمن اسلامی دانشگاه شیراز و تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد شیراز، از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

انتهای پیام/ 2448/ش/ گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول