اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

اقتدار شورای نگهبان مانع از انحراف است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اقتدار شورای نگهبان مانع از انحراف است، گفت: دلگرمی به سخنان شیادان، بستگان و اطرافیان ناصالح نتیجه‌ای جز جدایی از رهبر و امت و در نهایت ذلت و خواری نخواهد داشت.

اقتدار شورای نگهبان مانع از انحراف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه «تغابن» اظهار کرد: این آیه در مورد حسرت انسان‌ها در روز قیامت بوده و خداوند می‌فرماید هر کس ایمان و عمل صالح داشته باشد گناهانش بخشیده می‌شوند و این امر نشان‌دهنده ارتباط قوی میان ایمان به خدا و عمل صالح است زیرا هیچ کدام از این دو عنصر بدون وجود یکدیگر برای رسیدن به سعادت کفایت نمی‌کنند.

وی افزود: در زمان ما ایمان و عمل صالح دارای مصداق ویژه‌ای بوده و در تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) معنا می‌شود و هر کس از این دو اصل عدول کند ایمان، باور و عملش سودمند نخواهد بود.

امام جمعه قم در خطبه دوم میلاد حضرت علی (ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: این روز به نام پدر نامگذاری شده و از این طریق برای همه پدران جامعه به ویژه پدران شهید و جانباز تقاضای علو درجات و آمرزش داریم.

وی با اشاره به آغاز مراسم اعتکاف خاطرنشان کرد: در این سه روز معتکفین از علایق مادی فاصله می‌گیرند و تنها به عبادت می‌پردازند؛ دست‌اندرکاران اعتکاف هم بدانند که قدم در مسیر ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) گذاشته‌اند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود حماسه آزادسازی خرمشهر را مورد توجه قرار داد و گفت: در درستی این کلام که امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد هیچ شکی نیست اما باید تبیین درستی از آن صورت گیرد؛ در تاریخ معاصر ایران نزدیک به یک میلیون کیلومتر مربع از سرزمین ما اشغال شد و در نهایت هم همچنان زیر سلطه بیگانگان باقی ماند و با امضای معاهده‌های ننگین کاملا از ایران جدا شدند، سوال اساسی این است که چرا خداوند آن سرزمین‌ها را آزاد نکرد؟

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه عناصری چون مقاومت و ایثار از جمله عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند افزود: لشکر اسلام هیچ گاه دچار غرور نشده و با رمز مقدس یا امام علی (ع) برای آزادسازی خرمشهر وارد عمل شد و به همین دلیل هم امام چنین جمله‌ای را بیان فرمود.

وی با اشاره به پنجم خردادماه سالروز رحلت حضرت زینب (س) گفت: این بانوی حماسه‌ساز پیام آور شهدای کربلا هم بود و سرانجام زیر فشارهای حکومت بنی امیه درگذشت و در شهر دمشق به خاک سپرده شد و از آن روز تاکنون مزار ایشان الهام‌بخش مقاومت و ایثار است؛ از خداوند می‌خواهیم مزار ایشان و سایر آرامگاه‌های مقدس شیعیان را از تهاجم تکفیری‌های مزدور حفظ کند و مردم مظلوم کشورهای سوریه، بحرین و میانمار هم به زودی نجات یابند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره کرد و بیان کرد: انتخابات پیش رو یک آزمون الهی برای همه مردم به شمار می‌رود؛ تمام کسانی که صلاحیت‌شان احراز شده و نشده، کسانی که انتخابات را برگزار می‌کنند و در واقع تمام اقشار در معرض یک امتحان بزرگ قرار دارند.

امام جمعه قم ضمن تشکر از شورای نگهبان در احراز صلاحیت چند تن از نخبگان جامعه و زمینه‌سازی برای حماسه سیاسی افزود: این شورا نقطه تضمین و تامین بوده و توجه به جایگاه شورای نگهبان اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب به دلیل انحراف از دین ضربه‌های فراوانی به ملت ایران وارد شد هرچند مشروطیت بر اساس اصول دینی بنا شده بود تا جایی که در 13 رجب سال 1327 هجری یعنی همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع)، دشمنان شیخ فضل‌الله نوری را به جرم مقاومت در مقابل انحرافات بر دار کشیدند و کسانی هم که انتظار می‌رفت در مقابل این جنایت ایستادگی کنند هیچ کاری انجام ندادند.

سعیدی با بیان اینکه شورای نگهبان با اقتدار و تلاش فراوان مانع از انحراف نظام از خط دین، اسلام و قانون اساسی است خاطرنشان کرد: باید حرمت و اقتدار این شورا را حفظ کرده و از هرگونه سخن و حرکتی که در راستای تضعیف آن باشد پرهیز کرد زیرا رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و امت ولایی ایران هرگز اجازه نخواهند داد حوادث تلخ مشروطه تکرار شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خطاب به نامزدهای انتخاباتی افزود: شما باید تمام ویژگی‌هایی را که در قانون برای تصدی ریاست جمهوری و عضویت در شوراهای اسلامی آمده است احراز کنید؛ رئیس جمهور باید بتواند مطالبات رهبری را برآورده سازد؛ رئیس دولت و اعضای شوراها باید بتوانند آرای مراجع تقلید و نخبگان را در اداره شهر و روستا به کار گیرند و از نصایح مشفقانه و خیرخواهانه اندیشمندان دلگیر نشوند که این امر و دلگرمی به سخنان شیادان، بستگان و اطرافیان ناصالح نتیجه‌ای جز جدایی از رهبر و امت و در نهایت ذلت و خواری نخواهد داشت.

وی با تاکید بر پرهیز کاندیداها از تخریب دیگران بیان کرد: تبلیغات نباید به شکل غربی باشد و هزینه‌های اضافی و اسراف صورت بگیرد.

سعیدی با بیان اینکه حمله عمال رژیم آل خلیفه به خانه شیخ عیسی قاسم با هدف ترساندن مردم صورت گرفته است گفت: با این حال آنها نتیجه عکس گرفته‌اند؛ ما ضمن همبستگی با مردم بحرین اعلام می‌کنیم آل خلیفه از این حرکت هیچ سودی نمی‌برد.

انتهای پیام/78004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول